0

آغاز دهمین گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها در ژنو

  • کد خبر : 42670
  • ۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۸:۰۰
آغاز دهمین گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها در ژنو
دهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها در شهر ژنو در سوئیس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دهمین دور گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ­‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای جهانی کلیساها با موضوع «بررسی بیش از بیست و پنج سال گفت‌وگو؛ نگاهی به گذشته، حال و چشم‌­انداز آینده» با حضور هیئت عالی رتبه‌ای از جمهوری اسلامی ایران در سوئیس آغاز شد.

این دور از گفت‌وگوها با حضور پروفسور «ایان ساوکا»(Ioan Sauca)، دبیرکل اجرایی این شورا و «جری پیلاری»، دبیرکل آتی آن برگزار می‌شود.

ریاست هیئت ایرانی دهمین دور گفت‌وگوی دینی ایران با شورای جهانی کلیساها را حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی­‌پور، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان به عهده دارد.

مهدی اصفهانی، استادیار فلسفه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و رئیس بنیاد مطالعات اسلامی برلین، حجت‌الاسلام سیدحسن اسلامی اردکانی، استاد گروه دین‌پژوهی دانشگاه ادیان و مذاهب و خانم زهرا رشیدبیگی، رئیس گروه گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت ارتدکس و پروتستان مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌ها دیگر اعضای هیئت شرکت‌کننده از کشورمان هستند.

در هیئت شورای جهانی کلیساها نیز هایدی هادسل، ژان کلود باست، جکی مانوپوتی و آبراهام سیلو ویلار از کشیشان حاضر، مقالات خود را درباره موضوع این دور از گفت‌وگوها ارائه خواهند کرد.

ارتباطات و همکاری‌های دینی با شورای جهانی کلیساها از سال ۱۳۷۴ آغاز شد و تاکنون ۹ دور گفت‌وگو در تهران و ژنو برگزار شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=42670

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!