1

نقش نخبگان اهل‌سنت در گفتمان‌سازی سنت‌های الهی

  • کد خبر : 61659
  • ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
نقش نخبگان اهل‌سنت در گفتمان‌سازی سنت‌های الهی
مدیرکل ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: علما و روحانیون اهل‌سنت و شیعه وارث پیامبران و انبیا الهی هستند و نقش تعیین کننده‌ای در گفتمان‌سازی الهی دارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، در جلسه نقش نخبگان اهل‌سنت در گفتمان‌سازی سنت‌های الهی و گرامیداشت شهدای غزه با حضور علما و روحانیون شیعه و سنی شرق گلستان در باشگاه فرهنگیان اظهارکرد: شناسنامه ماه مبارک رمضان صرفا روزه نیست بلکه نازل شدن قرآن‌کریم است و قرآن‌کریم آنگونه که برای مسلمانان تصور می‌شود فقط احترام گذاشتن و بالا نگهداشتن نیست.

وی تصریح‌کرد: قرآن‌کریم طنابی است برای نجات مسلمانان که باید به آن تمسک جسته و با استفاده از آیات آن، قدم‌به قدم بالا بروند.

مدیرکل ادیان سازمان تبلیغات کشور خاطرنشان‌کرد: علما و روحانیون شیعه و سنی شخصیت و جایگاه متفاوتی دارند، زیرا آنها وارث پیامبران بودند و ماموریت دارند بندگی خدا را در جهان محقق کرده و از هرگونه بردگی و ظلم در حق مردم مظلوم جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مومنین و مسلمانان واقعی از اینکه جلوی چشمان آنها به ناموس، مال و جان مسلمان و یا فرد مظلومی در جهان، تجاوز شود، از قهر خداوند می‌ترسند.

سیفایی گفت: مومنان واقعی به وعده‌های خداوند باور دارندو برهمین اساس در برابر هر ظالم و استکباری مقاومت کرده تا شاهد هیچ ظلمی در جهان نباشند‌.

وی با اشاره به آیات قرآن‌کریم بیان‌کرد: خداوند در برخی از مواقع، مسلمانان و مومنین را در شرایط سخت قرار می‌دهد تا مسلمانان ضمن شناخت خود و خدای خود، جریان نفاق را بشناسند و بتوانند تصمیم و انتخاب درستی در چنین شرایطی داشته باشند.مدیرکل ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور ابرازکرد: علمای شیعه و سنی نقش مهمی در گفتمان‌سازی سنت‌های الهی دارند

.وی یادآورشد: مهمترین وعده خداوند، باطل بودن ظلم و ستم است و آنچه باقی می‌ماند حق و مجاهدت در راه حق است.

مدیرکل ادیان سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان‌کرد: مردم فلسطین به کمک مردم دیگر کشورهای اسلامی نیاز ندارند بلکه ما برای سعادت دنیوی و اخروی، نیازمند جهاد در راه خدا و کمک به خواهران و برادران مظلوم هستیم.

وی گفت: یکی از سنت‌های الهی خداوند پیروزی و نصرت است گرچه مردم غزه با دیده حق به نصرت رسیدند و بزودی شاهد نصرت ظاهری آنها نیز خواهیم‌بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=61659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!