1

سیدالشهداء و مقابله با اسلامِ سکولار

  • کد خبر : 52619
  • ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
سیدالشهداء و مقابله با اسلامِ سکولار
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با بیان اینکه قرآن‌سوزان و دولت‌های غربی ابن‌زیاد‌ها و ابوسفیان‌های زمان ما هستند، گفت: عرب و عجم با سر دادن شعار لبیک یا قرآن به مقابله با ظالمان و هتاکان بشتابند.  

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه اول نماز جمعه که امروز، ۱۳ مرداد در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا، خانه و دژ شکست‌ناپذیر است و هرکس در این دژ و در این سنگر زندگی کند از شر نفس اماره و شیاطین و مستکبران در امام خواهد بود اما برعکس آن فجور است که محل ذلت است. باید بدانیم که بی‌تقوایی و گناه موجب سقوط خواهد شد.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سید و سالار شهیدان گفت: سیدالشهداء(ع) از نظر شخصیت یک شخصیت عرشی و ملکوتی است و شخصیتی الهی و ربانی را در خود جای داده و چهره عرشی و نورانی ایشان در آیات و روایات ترسیم شده است. ایشان خامس آل عبا هستند و براساس آیه تطهیر کلید دل‌ها در اختیار پنج تن آل عبا قرار دارد.

سیدالشهداء(ع)؛ رحمت‌الله الواسعه

خطیب جمعه تهران ادامه داد: امام حسین(ع) دل همه را قفل می‌کند و سیدالشهداء(ع) رحمت‌الله الواسعه است و کسانی که سرشتشان پاک است و آلودگی ندارند، امام حسین(ع) درِ دل اینها را برای کسب نعمات الهی باز می‌کند.

صدیقی در واکنش به قرآن‌سوزی در چند کشور غربی گفت: تلاوت قرآن کریم، دل‌ها را آرام و نورانی می‌کند، قرآن نور است، قرآن تجلی اعظم است، قرآن حقیقت اسماء حسنای خداست، قرآن روح است، قرآن حقیقت عینی است و دست کفار به قرآن نمی‌رسد. مشرکان و صهیونیست‌های ناپاک و وجودهای ظلمانی که قرآن‌سوزی می‌کنند اصلاً به قرآن راهی ندارند و قرآن در تیررس اینها نیست بلکه خودشان را می‌سوزانند.

وی بیان کرد: قرآنی که همه ما در قفسه خانه‌ها داریم و توفیق نگاه به آن را داریم به منزله مضجع شریف امامان ماست و قداست دارد و بوسیدنی است و باید مقابل آن زانو زد و نباید بی‌وضو به آن دست.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پس امام حسین(ع) حقیقتی از جنس حقیقت قرآن است و این حقیقت در تیررس احدی قرار نگرفته و نخواهد گرفت. سیدالشهداء(ع) از دیدگاه قرآن کریم کلیددار بهشت است و طهارت خاصه‌ای دارد که از جنس طهارت خاتم‌الانبیاء(ص) است. همه ما با جذبه حسینی دلمان به کربلای حسینی می‌رود و این جریان وجود حسین(ع) و جریان مبارزات حسینی(ع) است.

صدیقی با تأکید بر اینکه امام حسین(ع) آیینه‌ای است که اگر به او نگاه کنیم، خدا را با اسماء اعظمش نگاه خواهیم کرد، گفت: معنویت، عرفان و توحید را با سوار شدن بر کشتی نجات امام حسین(ع) به دست خواهیم آورد، زیرا ایشان چراغ هدایت هستند و به ما کمک می‌کنند تا راه حق را از راه باطل تشخیص دهیم.

ویژگی‌های نهضت امام حسین(ع)

وی بیان کرد: نفی طاغوت یکی از ویژگی‌های نهضت امام حسین(ع) بود که امروز آن را در نفی اسلام سکولار، نفی اسلام انگلیسی، نفی اسلام اموی و نفی اسلامی بدون نقش و بدون غیرت مشاهده می‌کنیم. دومین ویژگی نهضت امام حسین(ع) دادن اختیار به افراد امین و خلع سلاح نامردها بود و نشان دادند که قدرت باید در اختیار افراد امین و مؤمن باشد نه افرادی که شراب‌خوار، سکولار و دنباله‌روی صهیونیست‌ها هستند. سپردن قدرت به دست اهلش آنقدر برای امام حسین(ع) اهمیت داشت که خون خود را در این مسیر تقدیم اسلام کرد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه دوم هتک حرمت به قرآن کریم را موضوع جدید و تازه‌ای ندانست و در این رابطه گفت: افراد ذلیل و ظالم وقتی قرآن را مزاحم خود می‌بینند به آن اهانت می‌کنند. قرآن کتابی برای مقابله با ظالمان است و به همین دلیل مشرکان و ظالمان به آن توهین می‌کنند.

وی افزود: اهانت به مقدسات مسلمانان از صدر اسلام وجود داشته و همه مسلمانان نباید از آن غفلت کنند و اگر غفلتی شود استعمار به اهدافش خواهد رسید و مقابله با اهداف دشمن، عرب و عجم نمی‌شناسد. بعضی از افراد نادان و مزدبگیر می‌خواهند دولت‌های غربی را مبرا کنند و بگویند آنهایی که قرآن‌سوزی می‌کنند افراد افراطی هستند و ارتباطی به دولت‌های غربی ندارند.

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه قرآن‌سوزان و دولت‌های غربی ابن‌زیادها و ابوسفیان‌های زمان ما هستند که ابتدا در لباس شرک ظاهر شدند و سپس در لباس نفاق حضور پیدا کردند، گفت: کسانی که با قرآن در بیفتند هرچند خدای متعال مهلت می‌دهد ولی این مهلت برای پر کردن پیمانه خباثتشان است و سپس به سزای عملشان خواهند رسید. ما مسلمانان وظایف و تکالیفی داریم و باید به آن عمل کنیم. مدتی بود که لبیک یا حسین(ع) در میان جوامع مسلمان باب شده بود ولی لبیک یا قرآن خیلی باب نشده بود اما اخیراً آن هم ترویج یافته است. باید ما خودمان را زیر پرچم قرآن ناطق ببینیم و بدانیم قرآن از ما صیانت و حفاظت می‌کند.

صدیقی ادامه داد: همه علمای اسلام اتفاق نظر دارند که باید با هتاکی قرآن مقابله کرد و نکته بعدی این است که طبق فرموده رهبر انقلاب، دولت سوئد در برابر جهان اسلام آرایش جنگی گرفته و در اینجاست که باید گفت مرگ بر آمریکا.

نقش ملت ایران در خنثی‌سازی سناریوی دشمن برای محرم

وی با اشاره به فراخوان دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم عزاداری‌های محرم گفت: دشمن فراخوان داده بود که مردم لباس مشکی نپوشند و در عزاداری‌ها شرکت نکنند ولی به کوری چشم دشمنان هم مردم حضور پرشوری در کشورمان داشتند و هم اینکه در سایر کشورها شاهد حضور ده‌ها هزار نفر در خیابان‌ها و عرض ارادت به ساحت مقدس امام حسین(ع) بودیم. ملت ایران مدال افتخار مقابله با ظالم را به خود اختصاص داده و سال به سال در این مسیر عمیق‌تر قدم بر می‌دارد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به روز مدافعان حرم گفت: بعد از جنگ فکر نمی‌کردیم درِ شهادت دوباره به روی تشنگان شهادت باز شود ولی تشکیل داعش سبب شد مدافعان حرم و در رأس آنها شهید سلیمانی در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کنند و با داعش مقابله کنند. مدافعان حرم بزرگترین توطئه جهانی را خنثی کردند و نشان دادند همه چیزشان را فدای امام حسین(ع) خواهند کرد. این اقدام دریای عشق به اهل بیت عصمت و طهارت و نوعی جوشش جهانی بود.

مدافعانم حرم همه حرم‌ها را بیمه کردند

صدیقی با بیان اینکه داعش بزرگترین توطئه جهانی بود که دشمن علیه اسلام و شیعه به وجود آورد، اظهار کرد: مدافعان حرم با از خودگذشتگی و ایثار هم حرم‌ها را بیمه کردند و هم عظمت شیعه را نشان دادند.

وی در پایان روز خبرنگار و سالروز تشکیل جهاددانشگاهی را تبریک گفت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52619

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!