1
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی:

جریانات تکفیری در اغتشاشات اخیر به اهدافی مانند «کشته‌سازی مردم» اعتراف کردند

  • کد خبر : 40474
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
جریانات تکفیری در اغتشاشات اخیر به اهدافی مانند «کشته‌سازی مردم» اعتراف کردند
مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: دستگیری‌های آذربایجان‌غربی در اغتشاشات اخیر، نشان از حضور جریانات تکفیری و داعشی و نفاق و همچنین سلطنت‌طلب بوده و آنان به اهدافی مانند کشته‌سازی مردم در این جریانات اعتراف کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی امروز در مراسمی که با عنوان «تجدید میثاق با قرآن کریم و پیامبر اعظم(ص) به مناسبت گرامیداشت هفته وحدت ویژه روحانیان، طلاب، بانوان و اقشار اهل‌سنت و تشیع» در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) ارومیه برگزار شد اظهار داشت: در سالیان اخیر، کشورمان با توجه به گذر موقت از بحث کرونا، اجرای طرح توزیع بسته‌های حمایتی، عضویت ایران در پیمان شانگهای، مذاکرات هسته‌ای و همچنین راهپیمایی اربعین، عملا در آستانه ثبات مطلق قرار گرفته بود.

وی تصریح کرد: در عین حال برآورد دستگاه امنیتی از کشور، چالش‌زا بودن مسائل اجتماعی در حوزه‌های مختلف، شبکه‌های اجتماعی مجازی، کمپین‌ها، کارزارها، تشکلات و جریانات غیررسمی داخلی و چهره‌های فمنیستی رادیکال، چهره‌های مشهور هنری و ورزشی، تحرکات مشکوک و همچنین تظاهر به بی‌حجابی، سگ‌گردانی، دگرباشی و ارازل و اوباش، از دغدغه‌های دستگاه امنیتی بوده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در گذر این مسیر، فوت مهسا امینی رخ داد و سبب مبحثی بر اعتراضات عمومی شد و سپس حرکات خزنده امپراتوری نظام سلطه همانند 40 سال گذشته، شبیخون‌های مختلف، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم تمام‌عیار در قالب نسل نوین جنگ‌های نامتقارن اطلاعاتی، حقوقی، سایبری، شناختی، ادراکی، ترکیبی و هیبریدی با تغییر از درون، علیه بنیان‌ها و لایه‌های زیرین جامعه که عموما حامیان اصلی نظام بودند، پی‌ریزی شد.

وی افزود: همچنین در این میان، عصر تحولات، رشد شتابان پویایی روابط و نیز پیوندهای سریع حاصل از فناوری ارتباطی دیجیتال، شاهد اشکال نوینی از حکمرانی‌های بدون مرزشبکه‌ای، سایبری، پلتفرمی و رسانه‌های مختلف بوده که با کارویژه ضدامنیتی به دنبال فوت مهسا امینی، با چهار مؤلفه در این خانم، استکبار به دنبال برهم زدن جامعه ما شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: خصوصیات مهسا امینی، زن بودن برای تحریک جامعه زنان، کرد بودن برای تحریک قومیت‌ها و اقوام، سنی بودن برای تحرکات و اختلافات مذهبی و همچنین جوان بودن و تحریک قشر جوان و کشاندن آنها به خیابان‌ها انجام شد.

وی افزود: بر این اساس، هر کسی با توجه به این چهار مؤلفه، شروع به اعتراض و اعتراضات مدنی که قانون و کشور نیز بدان اجازه داده و همه تحمل اعتراض مسالمت‌آمیز را دارند، شد و به تدریج هر کس نسبت به صنف خود پای کار آمدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در این راستا در ابتدا شعار نه به حجاب اجباری توسط خانم‌ها انجام شد و به دنبال جریانات قومی و مذهبی، کنشگرانی در جامعه بودند که پشت‌صحنه را مدیریت کردند که تا اینجا، کشور تحمل این مباحث را داشت.

وی بیان کرد: سپس جریان اعتراض مسالمت‌آمیز به فوت مهسا امینی تبدیل به جریان اغتشاش و شکاندن شیشه‌ها و آتش زدن اموال عمومی و در نتیجه سبب تولید ناامنی شد و به همین سبب، دستگاه‌های امنیتی، نظامی و انتظامی باید جلوی تولید ناامنی را برای مردم می‌گرفتند و در این رابطه نیز در پشت‌صحنه، بازیگردان‌های مختلفی وجود داشت که دستشان برای دستگاه اطلاعاتی عیان شد.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی تصریح کرد: دستگیری‌های آذربایجان‌غربی، نشان از حضور جریانات معاند کردی، ضدانقلاب کردی، جریانات تکفیری، جریانات داعش و نفاق و و همچنین سلطنت‌طلب بوده که همه ورود کردند و حتی به نوبه خود، همه سلاح و مهمات آوردند و به گونه‌ای عمل کردند که گویی پایان خط است و امروز باید هر چه دارند را نمایان کنند تا مردم را کشته‌سازی کرده که همه اینها، از اعترافات این جریانات دستگیرشده است.

وی بیان کرد: همچنین سرویس‌های بیگانه، رسانه‌های معاند بیگانه و دیپلمات‌های خارجی و سرویس‌های اطلاعاتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای عبری، عربی و غربی که می‌توانستند تأثیرگذار باشند پای مسئله آمدند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: در این میان، بازیگردان‌های خارجی به شدت به دنبال تحریک سلبریتی‌های خارج‌نشین علیه نظام بوده و سعی کردند تا بر محیط امنیت ملی کشورمان تأثیرگذار باشند این در حالی است که دستگاه امنیتی با اغتشاش و تولید ناامنی برای مردم مدارا نخواهد کرد و در این راستا در احادیث معتبری آمده است که پیامبر(ص) دارای مهربانی، عطوفت و صبر بود اما تاب تولید ناامنی جامعه را نداشت.

وی تأکید کرد: بر این اساس، بی‌تردید بی‌تفاوتی علمای شیعه و سنی در این مسئله ایراد بوده و به هیچ وجه به مصلحت نیست.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!