1

همکاری رایزنی فرهنگی ایران با کلیسای انگلیکن در زیمبابوه

  • کد خبر : 64657
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵
همکاری رایزنی فرهنگی ایران با کلیسای انگلیکن در زیمبابوه
رایزن فرهنگی جمهور اسلامی ایران در زیمبابوه با فرای موتمیری، اسقف حراره از کلیسای انگلیکن در دفتر مرکزی کلیسا در حراره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این دیدار رایزن فرهنگی بر توسعه روابط ثمربخش و پایدار با کلیسای زیمبابوه تاکید کرد. وی گفت این روابط بر اساس گفتگوی بین ادیانی و بین مذهبی و سایر همکاری ها برای ارتقاء روابط پایه‌گذاری خواهد شد.

بختیار با اشاره به روابط خوب رایزنی فرهنگی جمهور اسلامی ایران با رهبران ادیان مختلف و نهادهای دینی مرتبط در زیمبابوه و جندین دور گفتگوهای دینی برگزار شده افزود: ایران آماده است تا این روابط فراگیر را گسترش دهد. وی خاطرنشان کرد جمهوری اسلامی ایران آماده است تا در برنامه‌های تبادل آموزشی از طریق بورسیه‌های علمی و دینی با زیمبابوه همکاری کند و کلیسای انگلیکان نیز می‌تواند از بورسیه‌های ارائه شده بهره‌مند شود.

اسقف موتمیری ضمن خوشامدگویی به رایزن فرهنگی، ابتدا درگذشت رئیس‌جمهور ابراهیم رئیسی در حادثه سقوط هلیکوپتر را به مردم ایران تسلیت گفت. اسقف موتمیری از پیشنهاد توسعه روابط توسط رایزنی فرهنگی استقبال کرد و گفت که کلیسای او آماده همکاری با ایران در تمام زمینه‌های مورد علاقه مشترک است. او افزود که کلیسای او برای گفتگو با ایران به منظور شناخت وسیع از اسلام و جمهوری اسلامی آماده است.

در پایان رایزن فرهنگی گفت شهید رئیسی، رئیس‌جمهوری مردمی بود که با تمام ظرفیت به مردم ایران خدمت کرد و حامی بزرگ آرمان فلسطین بود.  بختیار سپس به بازدید از مجموعه عظیم کلیسای جامع رفت و تاریخ و فعالیت‌های کلیسا برای ایشان شرح داده شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64657

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!