3

حمله با چاقو به 3 روحانی در صحن حرم رضوی/ شهادت یک طلبه، بستری دو نفر در بیمارستان

  • کد خبر : 33502
  • ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
حمله با چاقو به 3 روحانی در صحن حرم رضوی/ شهادت یک طلبه، بستری دو نفر در بیمارستان
گزارش‌های دریافتی حاکی از آن است که ساعتی پیش، فردی با سلاح سرد (چاقو) به ۳ طلبه حوزه علمیه در صحن پیامبر اعظم حرم مطهر رضوی حمله‌ور و آن‌ها را مورد اصابت قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان ساعتی پیش چندین روحانی حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی(ع) با ضربات چاقوی فردی که هویت آن در دست بررسی است مورد حمله قرار گرفتند.

در اطلاعیه آستان قدس رضوی آمده است: با هوشیاری زائران و تلاش عوامل انتظامات و یگان حفاظت حرم مطهر ضارب بلافاصله بازداشت و تحویل مقامات انتظامی شد و مصدومان به سرعت به بیمارستان منتقل شدند.

آستان قدس رضوی ضمن محکومیت این تعرض به ساحت مقدس حضرت رضا علیه السلام و روحانیت معزز، موضوع را تا حصول نتیجه و شناسایی عوامل پیگیری خواهد کرد و گزارش آن را متعاقبا به اطلاع مردم عزیز خواهد رساند.

فرماندار مشهد: موضوع در دست بررسی است

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد نیز به خبرگزاری فارس گفت: این موضوع در دست بررسی است و پس از روشن شدن نتیجه، اطلاع رسانی در مورد آن صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری ایرنا درباره این حادثه نوشته است: این ۳ طلبه از طلاب جهادی و مخلصی بودند که سالها برای محرومیت زدایی حاشیه شهر مشهد خدمت می کردند و امروز در راه جلسه گروه‌های جهادی حاشیه شهر مشهد برای هماهنگی فعالیتهای ماه رمضان بودند.

به گفته شاهدان عینی یکی از طلاب با نام حجت‌الاسلام محمد اصلانی با زبان روزه در صحن جامع به شهادت رسید و دو نفر دیگر در بیمارستان هستند.

محمد حسین درودی دادستان عمومی و انقلاب مشهد به خبرگزاری فارس گفته است: ۵ نفر در خصوص حادثه امروز حرم مطهر رضوی دستگیر شدند. یک نفر ضارب و ۴ نفر دیگر مظنون به همکاری با ضارب بودند.

دادستان مشهد: تاکنون یکی از روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: تاکنون تنها یکی از سه روحانیون در حرم مطهر رضوی به شهادت رسیده است و اطلاعات تکمیلی این حادثه پس از تحقیقات کامل ارائه می‌شود.

محمدحسین درودی عصر سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پرونده ضرب و جرح روحانیون در حرم مطهر رضوی توسط بازپرس ویژه قتل در دست اقدام است  ضارب فردی تبعه خارجی است که به سه نفر از روحانیون در حرم مطهر حمله کرده است.

ضارب تبعه خارجی است

دادستان خراسان رضوی در خصوص جزییات حادثه صحن پیامبر اعظم(ص) در حرم رضوی گفت: پرونده این حادثه در دادسرای خراسان رضوی تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

محمد حسین دورودی با اعلام اینکه ضارب سه روحانی در صحن پیامبر اعظم(ص) به همراه همدستانش دستگیر شده، اظهار کرد: پرونده این حادثه در دادسرای استان تشکیل شده و تحقیقات بیشتر در حال انجام است.

ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده

دادستان عمومی و انقلاب خراسان رضوی با بیان اینکه بازپرس ویژه قتل تحقیقات اولیه خود را آغاز کرده است، عنوان کرد: ضارب فردی با تبعه خارجی است.

ضارب تحت تاثیر تفکرات تکفیری بوده

معاون استاندار و فرماندار مشهد گفت: در جریان حادثه امروز حرم مطهر رضوی، ضارب تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری بوده است.

محسن داوری معاون استاندار و فرماندار مشهد اظهار کرد: عصر امروز فردی که تحت تاثیر تفکرات استکبار جهانی و تکفیری بوده، با حضور در حرم مطهر رضوی به سه نفر از روحانیون جهادی در عرصه فرهنگی شهر مشهد حمله می‌کند و توسط چاقو این سه نفر را مورد حمله قرار می‌دهد که یک نفر از این عزیزان به درجه رفیع شهادت می‌رسد و دو نفر دیگر مصدوم شده و توسط عوامل مربوطه به بیمارستان جهت درمان منتقل می‌شوند. فرد ضارب نیز توسط زائران و ماموران حاضر در صحنه دستگیر می‌شود و تحویل مقامات امنیتی می‌شود.

وی افزود: تحقیقات تکمیلی توسط مقامات امنیتی در حال بررسی است و پس از بررسی ابعاد آن توسط مقامات امنیتی اطلاع‌رسانی خواهد شد. این اقدام بسیار ناگوار و اهانت به ساحت حضرت علی بن موسی الرضا (ع) را محکوم می‌کنیم و به خانواده این عزیزان و همه مردم مشهد تسلیت عرض میکنیم. قطعاً تمام حوزه‌های ماموریتی مربوطه در راستای کشف این اقدام فعال هستند که با عامل یا عوامل مربوطه برخورد مناسب انجام می‌شود.

فرماندار مشهد در پاسخ به این که آیا ارتباطی بین این حادثه و حادثه ۲ روز پیش که منجر به شهادت ۲ طلبه در گنبد کاووس وجود دارد، خاطرنشان کرد: هنوز ارتباطی بین این دو حادثه کشف نشده است. ضمن این که هنوز مشخص نیست گروه یا عوامل خاصی پشت صحنه این جریان هستند. ابعاد آن در حال بررسی است و پس از جمع بندی مقامات امنیتی اطلاع رسانی خواهد شد.

بیانیه اطلاعات سپاه خراسان رضوی درباره حمله به روحانیون

سازمان اطلاعات سپاه خراسان رضوی در خصوص حادثه امروز حرم رضوی بیانه‌ای منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است: همزمان با سومین روز ماه مبارک رمضان فردی با هویت و ملیت معلوم اقدام به حمله با سلاح سرد به سه روحانی کرد که منجر به شهادت یک نفر و زخمی شدن دو نفر دیگر شد. لازم به ذکر است فرد ضارب بلافاصله توسط عوامل امنیتی دستگیر شده و تحقیقات در این خصوص در حال انجام است. نظر به اهمیت و حساسیت‌های موجود در پرونده و ادامه بازجویی‌های تخصصی از نامبرده توصیه می‌شود از هرگونه گمانه‌زنی‌های نامعتبر در این خصوص پرهیز شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=33502

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!