0

خشم نظامیان صهیونیست از قانون معافیت یهودیان حریدیم

  • کد خبر : 64635
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۲
خشم نظامیان صهیونیست از قانون معافیت یهودیان حریدیم
به رأی گذاشته شدن قانون معافیت یهودیان مذهبی (حریدیم) در کنست رژیم صهیونیستی، خشم شدید نظامیان ذخیره این رژیم را درپی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سربازان ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه یدیعوت آحارونوت اعلام کردند که دولت بنیامین نتانیاهو با به رأی گذاشتن معافیت یهودیان حریدیم از خدمت سربازی در ارتش، از پشت به آن‌ها خنجر زده است.

این سربازان در گفت‌وگو با این روزنامه تأکید کردند که احساس می‌کنند از سوی دولتی که به جای بسیج برای جنگ سخت در نوار غزه، برای بقای سیاسی خود تلاش می‌کند، به آن‌ها خیانت شده است.

آن‌ها همچنین قانون جدید را یک رسوایی توصیف کردند که باعث ایجاد فاصله بیشتر بین کسانی که بار جنگ را به دوش می‌کشند با کسانی که از خدمت نظامی فرار می‌کنند، می‌شود.

کنست رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به قانون جدید خدمت اجباری رأی داد که توسط بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ارائه شده بود و هدف از آن ادامه معافیت یهودیان حریدیم (یهودیان مذهبی) از خدمت سربازی است.

رسانه های عبری گزارش دادند که نتانیاهو در حال بررسی تبدیل رأی کنست به قانون خدمت سربازی یهودیان افراطی است تا از این طریق دولت خود را در قدرت حفظ کند.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب این قانون گفت: در بحبوحه جنگ در غزه، دولت قانونی را تصویب می‌کند که از امتناع از خدمت سربازی به دلایل سیاسی حمایت می‌کند.

هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی نیز پیشتر در پیامی به رهبری سیاسی این رژیم نسبت به کمبود شدید نیروی انسانی در ارتش برای دستیابی به اهداف مورد نیاز هشدار داده بود.

در همین رابطه کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هالیوی به رهبران سیاسی اطلاع داده است که ارتش به ۱۵ گردان جدید با ۴۵۰۰ سرباز نیاز دارد تا بتواند وظایف خود را در چندین جبهه انجام دهد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!