2

پاپ فرانسیس در بازگشت از قبرس تعدادی پناهجو را با خود به ایتالیا می‌برد

  • کد خبر : 24181
  • ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
پاپ فرانسیس در بازگشت از قبرس تعدادی پناهجو را با خود به ایتالیا می‌برد
پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان قصد دارد در سفر خود به قبرس تعدادی از پناهجویان را از این کشور خارج و همراه خود به ایتالیا بیاورد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ماریوس پله‌کنانوس سخنگوی دولت قبرس روز جمعه ۲۶ نوامبر با اعلام این مطلب تاکید کرد که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان، دوم تا چهارم دسامبر به این کشور سفر خواهد کرد و قصد دارد در بازگشت به رم، تعدادی از پناهجویان را که در قبرس حضور دارند، همراه خود به ایتالیا ببرد.

سخنگوی دولت قبرس تاکید کرد که تعداد این افراد مشخص نشده است. او همچنین در ادامه این اقدام پاپ فرانسیس را یک عمل نمادین برشمرد که نشان‌دهنده همبستگی کلیسای کاتولیک با مشکلات بشری و همچنین ارزش‌های انسانی است.

پله‌کنانوس در ادامه با تقدیر از این اقدام پاپ فرانسیس، افزود: «این اقدام واتیکان همچنین مشکلاتی که امروز قبرس در خصوص افزایش تعداد پناهجویان با آن رو به روست را به رسمیت می‌شناسد.»

پاپ در سال ۲۰۱۳ هم در بازگشت از جزیره لسبوس یونان سه خانواده سوری را با خود به ایتالیا برده بود. رهبر واتیکان قرار است ماه آینده در سفر خود به یونان بار دیگر از این جزیره نیز بازدید کند.

قبرس که یکی از اعضای اتحادیه اروپا به شمار می‌رود مدت‌هاست با بحران مهاجرت دست و پنجه نرم می‌کند و از کشورهای اروپایی درخواست کرده تا توجه بیشتری به این مسئله داشته باشد.

مسئولان این کشور می‌گویند بیشترین میزان پناهجویان به نسبت جمعیت در قبرس به ثبت رسیده است. این جزیره کوچک تنهایک میلیون نفر جمعیت دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=24181

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!