1

نظر منفی ۷۵ درصد از اسقف‌های کلیسای بریتانیا درمورد مسیحیت در انگلیس

  • کد خبر : 54276
  • ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۴
نظر منفی ۷۵ درصد از اسقف‌های کلیسای بریتانیا درمورد مسیحیت در انگلیس
براساس یک نظرسنجی تازه هفتاد و پنج درصد از اسقف‌های کلیسای بریتانیا دیگر این کشور را یک کشور مسیحی نمی‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نتایج نظرسنجی اسقف‌های کلیسای بریتانیا که از سوی رسانه “ساندی تایمز” منتشر شد سبب تعجب بسیاری از کارشناسان رسانه‌ای از جمله “راد لیدل”، سردبیر پیشین و ستون نویس (مقاله‌نویس) “برنامه امروز رادیو چهار” بی بی سی شده است.

وی طی مطلبی در ستون آخرهفته ساندی تایمز از نقش جامعه در کاهش جمعیت مسیحیان انتقاد کرد و افزود: جامعه امروز بریتانیا به سوی فردگرایی و ماده گرایی در حرکت است و این خود عاملی تعیین کننده در افول جامعه مسیحیت در این کشور می‌باشد.

راد لیدل خاطرنشان ساخت استانداردهای مدرن در زندگی امروزی بسیاری از اصول کلیسای قدیم را به چالش کشیده آن‌ها را سختگیرانه و محدود کننده می‌داند درحالی‌که همین اصول ساختاری برای زندگی شایسته در یک جامعه منسجم را فراهم می‌کرد.نظر منفی ۷۵ درصد از اسقف‌های کلیسای بریتانیا درمورد مسیحیت در انگلیس

لیدل معتقد است امروزه با کاهش دین‌گرایی به‌ویژه نزول مسیحیت در جامعه بریتانیا مردم دیگر شادی گذشته را ندارند.

به باور این کارشناس رسانه ای اصولی چون “دوری از کشتن دیگران، پرهیز از ایجاد تفرقه، پرهیز از تجاوز به زنان همسایه، در اولویت قرار دادن دیگران، سخت کار کردن و پس انداز پول و از همه مهمتر سجده به درگاه خداوند” که توسط کلیسای قدیم به پیروان مسیحیت توصیه شده همه به انسان خوب بودن در جامعه کمک می‌کنند.

راد لیدل افزود: مسیحیت سبب ایجاد آرامش در پیروان خود و جامعه می‌شد اما امروز با کاهش دین گرایی به ویژه نزول مسیحیت در جامعه بریتانیا مردم دیگر شادی گذشته را ندارند.

این در حالی ست که براساس آمار موجود بریتانیا درصد بالایی از جمعیت مسلمان را در خود جای داده و مراکز دینی و فرهنگی مسلمانان در این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر اروپایی بیشتر است.

برخی پیش بینی‌های صورت گرفته در مورد آینده ادیان در بریتانیا و اروپا اسلام دین پیشرو در این قاره خواهد بود اگرچه اقدامات اسلام هراسانه نیز همزمان در اروپا در حال افزایش است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!