1

نخست وزیر پاکستان خواستار برخورد قاطع با حمله‌کنندگان به شهروندان مسیحی شد

  • کد خبر : 53415
  • ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۸
نخست وزیر پاکستان خواستار برخورد قاطع با حمله‌کنندگان به شهروندان مسیحی شد
نخست وزیر دولت انتقالی پاکستان یورش اغتشاشگران علیه شهروندان مسیحی به بهانه اعتراض علیه توهین به مقدسات را محکوم و خواستار برخورد قوی مسوولان با قانون شکنان و پایمال کنندگان حقوق اقلیت دینی شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  «انوار الحق کاکر»ف نخست وزیر پاکستان در بیانیه‌ای یورش مهاجمان خشمگین به اماکن مسیحیان را محکوم و گفت که هیچ کس حق نقض حقوق اقلیت‌ها را ندارد و دولت به شدت با اغتشاشگران برخورد خواهد کرد.

وی تاکید کرد ‌که دولت پاکستان متعهد به حفاظت از حقوق و منافع قشر اقلیت دینی است و اطمینان می‌دهد که با همه شهروندان به طور مساوات برخورد خواهد شد.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از پلیس شهر “فیصل‌آباد” اعلام کردند، صدها نفر که از شنیدن ماجرایی ادعایی مبنی بر اینکه چند مسیحی مرتکب به توهین به مقدسات اسلامی شده‌اند، خشمگین شده و به طرف کلیساهای واقع در این شهر یورش بردند.

پلیس افزود: در این حملات به کسی آسیب وارد نشد با این حال معترضان خشمگین به چند کلیسا و یک واحد مسکونی متعلق به مسیحیان خسارت زدند.

“آزاد مارشال” اسقف اعظم کلیساهای پاکستان در واکنش به یورش معترضان به اماکن مقدس مسیحیان به رسانه‌های این کشور گفت که اغتشاشگران ادعاهای دروغین علیه مسیحیان به کار گرفته و مرتکب به جنایت علیه شهروندان بی گناه شده‌اند.

در پاکستان، هرکسی که مرتکب به توهین به مقدسات اسلامی شود، با مجازات مرگ روبه‌رو می‌شود، هر چند که چنین موارد در این کشور بسیار اندک است.

تلاش ها برای انجام اصلاحاتی در قانون مربوط به محاکمه افراد متهم به اهانت به مقدسات در پاکستان همواره با مخالفت شدید بسیاری از شخصیت ها و گروه های مذهبی مواجه شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53415

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!