6

سرشماری سراسری لهستان و نگرانی های دینی فعالان مدنی

  • کد خبر : 17224
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳
سرشماری سراسری لهستان و نگرانی های دینی فعالان مدنی
فعالان لهستانی کمپینی برای آگاه سازی مردم درباره سرشماری پیش رو و پیامدهای آن بر تصویب قوانین به راه انداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، فعالان لهستانی می گویند امیدوارند در سرشماری پیش رو مردم با اندیشیدن به این که واقعا کاتولیک هستند یا نه، روایت حکومت از دین اکثریت قاطع کاتولیک مردم لهستان را به چالش بکشانند. آنها کمپینی برای آگاه سازی مردم درباره سرشماری پیش رو و پیامدهای آن بر تصویب قوانین به راه انداخته اند.

در سرشماری قبل که یک دهه قبل در این کشور انجام شد، 96 درصد از مردم دین خود را کاتولیک اعلام کرده بودند. فعالان مدنی میگویند این آمار دستاویز حزب راست گرای قانون و عدالت قرار گرفت تا تغییراتی سختگیرانه در قوانین اعمال کنند. از جمله ممنوعیت پیشگیری از بارداری و منع کامل سقط جنین.

برگزارکنندگان این کمپین معتقدند نتایج سرشماری گذشته اشتباه بوده است زیرا از طرفی مردم به طور خودکار دین شناسنامه ای خود را علامت م یزنند و از طرفی دین کودکان از طرف پدر و مادر یا بزرگترها علامت زده م یشود و به این ترتیب “اکثریت قاطع” ساخته می شود.

آنها میگویند قصد دارند هژمونی دینی حکومتی را در سرشماری سال 2021 بشکنند.

سرشماری فعلی در انتهای سپتامبر سال جاری به پایان میرسد.

نام این کمپین “من هم می خواهم شمرده شوم” است. فعالان این کمپین از مردم خواسته اند در مقابل پرسش چه دینی دارید از گزینه های دیگری به جز کاتولیک استفاده کنند. مثلا بگویند مسیحی پروتستان، یا لاادری یا آتئیست یا هر دین و فرقه دیگری که دارند.

این کمپین از سوی گروه “نشنال وومن استرایک” هدایت میشود که از فعالان فمینیست و حامیان اقلیت های مذهبی و جنسی در لهستان هستند

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!