7

تصاویری از ادای احترام سیاستمداران و مردم به جسد پاپ سابق / پاپ‌ها چگونه دفن می‌شوند؟

  • کد خبر : 43867
  • ۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰:۱۱
تصاویری از ادای احترام سیاستمداران و مردم به جسد پاپ سابق / پاپ‌ها چگونه دفن می‌شوند؟
مراسم عمومی احترام به جسد پاپ سابق در محلی خاص در تالار مرکزی کلیسای سنت پیتر واتیکان ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، ده‌ها هزار نفر دیگر روزهای سه شنبه و چهارشنبه در دومین و سومین روزی که جسد پاپ بندیکت شانزدهم در تالار مرکزی کلیسای سنت پیتر واتیکان نهاده شده، به او ادای احترام کردند. واتیکان اعلام کرد که تشییع جنازه پاپ سابق شبیه مراسم خاکسپاری یک پاپ حاکم خواهد بود که شامل دفن سه تابوت است.

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان که مانند بندیکت، خواستار حفاظت از ریشه های مسیحی اروپا شده بود، در میان 70000 نفری بود که به جسد او ادای احترام کردند.

مرگ بندیکت -که در سال 2013 بعنوان اولین پاپی که در 600 سال گذشته از سمت خود کناره گیری کرد- می تواند هر تصمیم پاپ فرانسیس را برای ترک پست پاپی را آسان تر کند. وجود دو پاپ همواره یک دغدغه بزرگ برای دستگاه کلیسای کاتولیک بود.

فرانسیس در مراسم تشییع جنازه بندیکت در میدان سنت پیتر در روز پنجشنبه در حضور جمعیتی که پلیس واتیکان می گوید تعداد آنها به ده ها هزار نفر می رسد، ریاست خواهد کرد. با این حال از آنجایی که بندیکت پس از مرگ دیگر پاپ سلطنتی نبود، هیئت‌های رسمی به نمایندگان ایتالیا و زادگاهش آلمان محدود شده‌اند. از جمله کسانی که انتظار می رود به صورت خصوصی در این مراسم شرکت کنند، روسای جمهور لهستان و مجارستان و پادشاهان اسپانیا و بلژیک هستند.

مراسم تدفین پاپ هم روسم خاصی دارد. پالیوم‌ها (رداهای مخصوص پاپی) همراه با سکه‌ها و مدال‌هایی که در طول هشت سال پاپ بودن او ضرب شده و یک لوله سربی مهر و موم شده در تابوت او قرار داده می‌شود که در آن سندی به زبان لاتین نوشته شده که او پاپ بوده است. همه اینها برای مراسم خاکسپاری پاپ‌ها مرسوم است.

همانطور که برای پاپ ها مرسوم است، جسد بندیکت در «تابوت سرو» قرار می گیرد که از کلیسای سنت پیتر بیرون آورده و برای مراسم خاکسپاری به میدان می رود.

بعداً، همانطور که مرسوم است، تابوت اصلی را روی تابوت اول قرار می دهند و سپس هر دو را در تابوت دیگری از چوب قرار می دهند.

بندیکت مطابق میل خود در همان نقطه در سردابه های زیر کلیسای سنت پیتر دفن خواهد شد، جایی که پاپ ژان پل دوم در ابتدا در سال 2005 قبل از انتقال جسد او به یک کلیسای دیگر سال 2011 به خاک سپرده شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=43867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!