3

تبدیل ۳۴۳ مسجد در ۱۸ کشور جهان به کلیسا

  • کد خبر : 54148
  • ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۲
تبدیل ۳۴۳ مسجد در ۱۸ کشور جهان به کلیسا
مهمت امین یلماز، معمار چیره دستی که در سرزمین‌هایی که امپراتوری عثمانی برای مدتی در آنجا حکومت می‌کرد، تحقیق می‌کند، از تبدیل ۳۴۳ مسجد به کلیسا خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مهمت امین یلماز، معمار چیره دستی که در سرزمین‌هایی که امپراتوری عثمانی برای مدتی در آنجا حکومت می‌کرد، تحقیق می‌کند، گفت که در رومانی و بلغارستان، حدود ۴۰ فواره مربوط به دوران عثمانی با نقش‌های صلیب حک شده بود.

معمار استاد مهمت امین یلماز، که بیش از ۵۰۰ معماری را در ۲۰ کشور در سرزمین‌های تحت سلطه امپراتوری عثمانی بررسی کرده است، یافته‌های خود را با خبرگزاری آنادولو در میان گذاشت.

یلماز با مستند کردن آثار معماری ترکیه که معمولاً به کلیسا تبدیل می‌شوند، ۳۲۹ اثر را در ۱۸ کشور در سال ۲۰۲۰ فهرست کرد. یلماز اطلاعات و اسناد خود را در یک کتاب منتشر کرد و به لطف معماران کشورهای مختلف که پس از انتشار این کتاب با او تماس گرفتند، فرصت یافت تا آثار بیشتری را بررسی کند.

یلماز با دریافت پیام‌های بسیاری از مورخان در گرجستان، یونان و رومانی، تعداد آثار مورد بررسی خود را از ۳۲۹ به ۴۴۸ افزایش داد.

یلماز که سیزده سال است فهرستی از آثار ترکی که به کلیسا تبدیل شده‌اند تهیه می‌کند، گفت: «در ۱۸ کشوری که من بررسی کرده‌ام، ۴۴۸ اثر به کلیسا تبدیل شد و از این آثار،  ۳۴۳ اثر قبلا مسجد بوده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=54148

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!