0

الازهر، حمله به کلیساهای پاکستان را محکوم کرد

  • کد خبر : 53468
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۸:۱۹
الازهر، حمله به کلیساهای پاکستان را محکوم کرد
الازهر مصر ضمن محکومیت حملات اخیر به شماری از کلیساها در شرق پاکستان، بر مخالفت قاطعانه خود به چنین اقداماتی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به نقل از شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه، الازهر مصر با صدور بیانیه ای، حملات اخیر برخی افراد به شماری از کلیساهای مسیحیان در شرق پاکستان را محکوم کرده و از آن به عنوان اقدامات جنایتکارانه وحشیانه نام برد.

در بیانیه الازهر در این باره آمده است: قرآن کریم که – در سایه عدم اقدام برخی دولت ها – از سوی برخی افراط گرایان جنایتکار مورد حمله قرار می گیرد، همانی است که به حفاظت از عبادتگاه های مسلمانان و غیر مسلمانان دستور می دهد و تعرض به آنها به هر نحوی را حرام کرده است.

بزرگ ترین موسسه مذهبی در مصر در ادامه بیانیه خود همچنین آورده است: آن چه حمله کنندگان به کلیساها در آن افتادند دقیقاً همان چیزی است که توهین کنندگان به قرآن کریم در آن افتادند جایی که هر دوی آنها، جنایتی هستند که توسط ادیان، کتاب های مقدس و هنجارهای انسانی و اخلاقی منع شده اند.

الازهر در پایان نیز ضمن تاکید بر لزوم محاکمه همه افراط گرایان حمله کننده به قرآن کریم و کلیساها و اماکن عبادت، خواستار اتخاذ همه اقدامات قانونی، حقوقی و امنیتی تضمین کننده حفاظت از مقدسات و عبادتگاه های ملت های مختلف در راستای اطمینان از عدم تعرض به آنها با هر گونه حمله باعث فتنه انگیزی و تقویت جریان های کوته فکری و نفرت شد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=53468

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!