5
کشیش گریگوریس تبیین کرد؛

اصول روزه در مسیحیت

  • کد خبر : 17434
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
اصول روزه در مسیحیت
کشیش نرسسیانس گفت: توبه از گناهان، قرب الهی و توجه به هم‌نوع، سه اصل نهفته در روزه است، ما هنگام روزه از خداوند طلب مغفرت و آمرزش و به مستمندان و نیازمندان کمک مالی کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری مفاز، کشیش گریگوریس نرسسیانس، مشاور مذهبی شورای خلیفه گری ارامنه در نشست مجازی «روزه در ادیان» که از سوی پژوهشکده پویا فکر برگزار شد، با اشاره به هدف روزه در مسیحیت اظهار کرد: توبه از گناهان، قرب الهی و توجه به هم‌نوع، سه اصل نهفته در روزه است، روزه داری فقط در کلام نباید باشد بلکه باید تأمل و تدبر و تفکر داشته باشیم، از خداوندطلب مغفرت و آمرزش و به مستمندان و نیازمندان کمک مالی کنیم.

کشیش نرسسیانس با بیان اینکه بهترین راه توبه روزه است، افزود: روزه داری انسان را به خداوند نزدیک می کند همان گونه که در مناسک و مراسم های عبادی بیشتر به خدا نزدیک می شویم.

وی با بیان اینکه روزه اولین حکم است که در دین مسیحیت صادر شد، گفت: در کتاب مقدس می‌بینیم که خدا دستور روزه را در باغ بهشت داد و فرمود از همه درختان می‌توانید استفاده کنید جز درخت دانستن نیک و بد.

کشیش نرسسیانس با اشاره به اینکه مسیحیان  ۱۶۷ روز در طول سال روزه‌ می گیرند، اظهار کرد: ما پنج عید داریم که قبل از هر عید، پنج تا هفت روز، روزه می‌گیریم. یکی از این روزه‌ها قبل از عید پاک به مدت هفت هفته (50 روز) است که فقط صبحانه و حدودا غروب شام آن هم فقط غذاهای گیاهی خورده می‌شود. این روزه چون تعداد روزهای آن زیاد است به عنوان روزه بزرگ شناخته می شود.

مشاور مذهبی شورای خلیفه گری ارامنه خاطرنشان کرد: روزه‌های هفتگی و روزانه امساک از خوردن و آشامیدن به ‌طور کامل است؛ در روزه های هفتگی از ظهرامروز تا ظهر روز یعنی پس از 24 ساعت افطار می کنیم و هنگام افطار فقط غذای گیاهی باید مصرف شود.

وی افزود: در طول سال هر هفته روز چهارشنبه به یاد خیانت به عیسی مسیح(ع) و جمعه به یاد شکنجه‌های ایشان از طلوع آفتاب تا غروب چیزی نمی‌خوریم.

کشیش نرسسیانس با بیان اینکه بیماران، زنان شیرده و باردار از روزه داری معاف هستند، خاطرنشان کرد: کدکان از زمانی که غسل‌ تعمید داده می شوند به طور کلی مکلف به ادای فریضه روزه هستند اما به این صورت نیست که روزه کامل را بگیرند بلکه از خوردن چیزی هایی که خیلی علاقه دارند، باید پرهیز کنند لذا خانواده از خوردن آنها منعش می کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=17434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!