1

اُسقف اعظم کنیا: سفر کربلا برای من مقدّس و مملوّ از عشق و ایمان بود

  • کد خبر : 64200
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۸
اُسقف اعظم کنیا: سفر کربلا برای من مقدّس و مملوّ از عشق و ایمان بود
سفر اربعین برای من مقدّس و مملوّ از عشق و ایمان بود و احساس می‌کردم به کانون ایثار و مرکز عشق عزیمت می‌کنم؛ این سفر با اهداف ترسیم شده در انجیل برای من همخوانی داشت.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،اُسقف «نجیریری» به عنوان اُسقف کلیسای استوارد ریوایول پنتاکوستال (شاخه‌ای از کلیساهای بومی افریقا) در کنیا، بیش از 200 کلیسای بومی را در سراسر جمهوری کنیا نظارت می‌کند. اُسقف نجیریری به عنوان بنیانگذار این کلیسا بوده و در سال 1984 به ریاست آن منصوب شد و بیش از چهار دهه در این جایگاه، ایفای نقش کرده است . او دارای لیسانس هنر در الهیات کتاب مقدس و کارشناسی ارشد مدیریت است که نشان دهنده تعهد او به فعالیت های معنوی و آکادمیک می‌باشد.

اُسقف نجیریری در کلیساهای بومی کنیا بسیار مورد احترام است. او با شفقت، فروتنی و موعظه‌های جذاب، مردم را به سوی ایمان عمیق و پیوند با خدا راهنمایی می‌کند. علاوه‌ بر این، او به طور فعال در گسترش حمایت از عدالت اجتماعی، گفت‌وگوی بین ادیان، ترویج وحدت و آشتی ملی فعالیت می‌کند. وی همچنین از سوی ریاست جمهوری کنیا، لوح تقدیر دریافت کرده و به عنوان کشیش مورد احترام دولت این کشور می‌باشد.

 

وی پیرامون تجربه سفر خود به پیاده‌روی اربعین گفت: سفر اربعین برای من مقدّس و مملوّ از عشق و ایمان بود و احساس می‌کردم به کانون ایثار و مرکز عشق عزیمت می‌کنم؛ این سفر با اهداف ترسیم شده در انجیل برای من همخوانی داشت. لحظه لحظه‌ی این سفر برای من خاطره بود و علی‌رغم مشقت‌های سفر، اذیت نشدیم. مهر و محبتی که در بین زوار امام حسین(ع) در راه یافتیم، در هیچ مرکز کشور و محلی شاهد آن نبودیم؛ لذا این سفر برای من به یادماندنی بوده و خواهد بود و معنویت این سفر، مانند چراغ راه من در زندگی و آینده‌ام خواهد ماند.

اُسقف اعظم کنیا افزود: بعد از سفر من به کربلا و طی این مسیر که در دنیا بی‌نظیر است، به کشورم کنیا برگشتم و همه اعضای کلیسا و خانواده منتظر بودند تا از من بشنوند که چه اتفاق افتاد؛ من وقتی خاطرات سفر عشق واقعی را برای آن‌ها بازگو کردم، صدها نفر را حیرت‌زده کرد. به برکت این سفر معنوی و عاشقانه، از سوی ریاست جمهوری کنیا به عنوان اُسقف نمونه انتخاب شدم. همچنین وقتی که عکس و داستان این انتخاب را در مجله‌ای دیدم، یقین حاصل کردم که این امر به برکت سفر اربعین بوده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: چه خوب است که انسان‌های آزاده، این سفر را لمس کنند و من برای همه شما دوستان هم آرزوی انجام این سفر را می‌کنم.

سفر اربعین برای من مقدّس و مملوّ از عشق و ایمان بود

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64200

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!