4

کنفرانس بین‌المللی «اسلام و راه‌های آزادی و تسامح» به میزبانی پاریس برگزار می شود

  • کد خبر : 64187
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
کنفرانس بین‌المللی «اسلام و راه‌های آزادی و تسامح» به میزبانی پاریس برگزار می شود
کنفرانس بین‌المللی «اسلام و راه‌های آزادی و تسامح» به همت «جمعیت اسلام در قرن بیست و یکم» روزهای ۲۸ و ۲۹ می ۲۰۲۴ (هشتم و نهم خردادماه) در بنیاد جهان عرب پاریس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، برگزار‌کنندگان کنفرانس بین‌المللی «اسلام و راه‌های آزادی و تسامح» اعلام کردند که کنفرانس مذکور می‌تواند جایگاهی برای گفت‌وگو درباره دین اسلام در جهان معاصر باشد؛ جمعی از کارشناسان، متخصصان، پژوهشگران و دانشگاهیان از نقاط مختلف جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد.

در این کنفرانس بین‌المللی موضوعاتی چون تقویت نقش اسلام در ثبات، آرامش و دستیابی به صلح و رفاه برای جوامع مختلف به ویژه جوامع دارای اقلیت مسلمان، پدیده تعصب مسلمانان نسبت به غیرمسلمانان و بالعکس، اهمیت آموزش دینی در تقویت تسامح و بررسی چالش‌های رسانه‌ای و سیاسی درباره اسلام مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

این کنفرانس که به دلیل رشد جمعیت مسلمانان در جوامع غربی برگزار می‌شود، بستری برای انجام یک گفت‌وگوی آزاد درباره چالش‌های معاصر در رابطه با دین اسلام خواهد بود و تلاش می‌کند با اتخاذ رویکرد اصلاحی در برابر افراط‌گرایی و سخنان نفرت پراکنانه، گفت‌وگوی بین ادیان را ترویج داده و رویکردی جدید برای مبارزه با افکار افراطی ارائه دهد.

در این کنفرانس بین‌المللی ۲۰ شخصیت مسلمان و غیرمسلمان از داخل و خارج کشور فرانسه درباره موضوعات متعددی در زمینه «اسلام و راه‌های آزادی و تسامح» سخنرانی خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!