3

هتک حرمت ساحت قرآن از سوی گروه افراط‌گرای دانمارکی

  • کد خبر : 52289
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰
هتک حرمت ساحت قرآن از سوی گروه افراط‌گرای دانمارکی
یک گروه افراط‌گرای ضد اسلامی در کپنهاگ دانمارک دست به قرآن‌سوزی زدند. این اقدام با واکنش شدید وزارت خارجه عراق و مردم این کشور  روبرو شد و اعتراضات گسترده‌ای در این کشور به راه افتاد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، اعضای یک گروه افراطی ضد اسلامی در دانمارک با نام Danske Patrioter (وطن‌پرستان دانمارکی) نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ سوزاندند.

اعضای این گروه با برافراشتن بنرهای ضد اسلامی و سر دادن شعارهای توهین‌آمیز به اسلام، پرچم عراق و قرآن را روی زمین انداختند. سپس اعضای این گروه قرآن را آتش زده و این اقدام را به صورت زنده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشتند. این گروه مدعی شدند که این اقدام را در اعتراض به حمله به سفارت سوئد در بغداد سازماندهی کرده‌اند.

گروه Danske Patrioter پیش از این با توهین به پرچم ترکیه و قرآن در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ به اسلام توهین کرده بود. در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق در دانمارک، صدها تظاهرات‌کننده خشمگین عراقی با تجمع در مقابل منطقه سبز بغداد خواستار اخراج سفیر دانمارک از عراق شدند.

هواداران خشمگین جریان صدر با یورش به سمت دروازه‌های منطقه سبز بغداد خواستار تسخیر سفارتخانه دانمارک واقع در منطقه امنیتی سبز بغداد شدند که در جریان این تظاهرات، با نیروهای امنیتی درگیر شدند.

نیروهای امنیتی عراق با نصب موانع سیمانی مقابل ورودی‌های منطقه امنیتی مانع از ورود معترضان خشمگین عراقی به محوطه منطقه دیپلماتیک سبز بغداد شدند. گزارش‌ها حاکیست که معترضان وابسته به جنبش صدر پل خیابان «حی البنوک» در شرق بغداد را مسدود کردند.

سخنگوی وزارت خارجه عراق بامداد شنبه اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم و پرچم عراق مقابل سفارت این کشور در دانمارک را محکوم کرد و از جامعه جهانی خواست مقابل چنین جنایاتی بایستد. وزارت خارجه عراق در این بیانیه  بر تعهد خود برای پیگیری تحولات مربوط به این رویداد شرم‌آور  تأکید و اعلام کرد چنین اقداماتی را نمی‌توان مصداق آزادی بیان و آزادی تجمعات قلمداد کرد.

وزارت خارجه عراق همچنین خواستار اقدام جامعه جهانی برای مقابله با این اقدامات شد. در این بیانیه آمده است: ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم مقابل جنایاتی که اصل صلح و همزیستی در سراسر دنیا را نقض می‌کنند بایستد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52289

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!