3

نگرانی مقامات کانادایی از کمپین ضد اسلامی رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 64786
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۹
نگرانی مقامات کانادایی از کمپین ضد اسلامی رژیم صهیونیستی
دولت کانادا در مورد یک کمپین پخش اطلاعات نادرست و اسلام‌هراسانه که در بحبوحه جنگ علیه غزه از سوی رژیم صهیونیستی آغاز شده و قصد گمراه کردن شهروندان کانادایی را به صورت آنلاین دارد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، دولت کانادا در پی انتشار گزارشی در  یک رسانه این کشور که در آن به نقل از روزنامه اسرائیلی هاآرتص به تلاش یک کمپین تحت نظارت رژیم اسرائیل برای پخش اخبار جعلی در آمریکا و کانادا اشاره شده بود، واکنش نشان داد.

در این گزارش آمده است که یک نهاد رسمی اسرائیلی یک شرکت خصوصی را استخدام کرده است تا افکار عمومی در کانادا و ایالات متحده را در مورد اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه تحت تأثیر قرار دهد.

جیمز امانوئل ونکی، سخنگوی وزارت خارجه کانادا به تورنتو استار گفت که بخش واکنش سریع (RRM) این وزارتخانه، که اطلاعات نادرست تحت حمایت دولت‌های خارجی را ردیابی می‌کند، به طور فعال در حال بررسی این اتهامات است.

ونکی با تأکید بر اینکه مقامات کانادایی مستقیماً نگرانی‌های خود را به رژیم اسرائیل اعلام کرده‌اند، اظهار داشت: وزارت خارجه از گزارش‌های یک کمپین اطلاعاتی تفرقه‌انگیز اسلام‌هراسانه و غیرواقعی که کانادایی‌ها را در شبکه‌های اجتماعی هدف قرار داده، نگران است.

امیره الغوابی، مسئول مبارزه با اسلام‌هراسی در کانادا این امر را بسیار ناراحت کننده توصیف کرد. او بر ضرورت رسیدگی فوری به چنین مسائلی از سوی دولت فدرال برای جلوگیری از توهین و به حاشیه رانده شدن گروه‌های اقلیت در کانادا که به اعتقاد او می‌تواند انسجام اجتماعی این کشور را تضعیف کند، تأکید کرد.

این گزارش همزمان با افزایش قابل توجه حوادث اسلام‌هراسی در کانادا منتشر شده که بر اساس گزارش شورای ملی مسلمانان این کشور(NCCM) پس از تشدید درگیری‌ها در غزه، ۱۳۰۰ درصد افزایش یافته است.

استفان براون، رئیس شورای ملی مسلمانان کانادا، این آمار نگران‌کننده را در جلسه کمیته‌ای که به بررسی اسلام‌هراسی و یهودی‌ستیزی اختصاص داشت، بیان کرد. براون در گزارش خود، اسلام‌هراسی را شکل خطرناک نفرت توصیف کرد که اخیرا افزایش قابل توجهی داشته است.

براون گفت که جوامع مسلمان با افزایش بی سابقه خصومت و جنایت در جامعه روبرو هستند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!