3
مجمع ملی لبنان:

نزدیکی ایران و عربستان توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی را ناکام گذاشت

  • کد خبر : 50225
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۴
نزدیکی ایران و عربستان توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی را ناکام گذاشت
حزب «اللقاء القومی النهضوی» (مجمع ملی) لبنان نزدیکی ایران و عربستان سعودی را باعث ناکامی توطئه آمریکا برای تفرقه مذهبی در منطقه و همچنین موجب گشایش امور کشورهای عربی توصیف کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز،  جمعیت اللقاء القومي النهضوي (مجمع ملی رنسانس) در لبنان شب گذشته، ۲۰ خرداد با صدور بیانیه‌ای تفاهم ایران و عربستان سعودی و بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را به نفع همه منطقه توصیف کرد.

در بیانیه این جمعیت پس از نشست هفتگی کمیته اجرایی آن آمده است: تفاهم ایران و عربستان سعودی اتفاقی مثبت و خوشایند است، زیرا نقشه فتنه طائفه‌ای مذهبی که منطقه را فراگرفته بود و آمریکا و رژیم صهیونیستی و مزدوران آن در منطقه در پس آن بودند، ناکام گذاشت.

بر اساس بیانیه مجمع ملی لبنان، نزدیکی ایران و عربستان راه را به روی توطئه‌گران بسته و در گشایش امور کشورهای عربی و منطقه‌ای سهیم بوده است.

مجمع اللقاء القومی لبنان همچنین بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را نیز امری طبیعی توصیف کرد و گفت: سوریه خود از بنیانگذاران اتحادیه عرب بوده و سرزمین شام قلب کشورهای عربی است که با دفاع از هویت عربی و قومی خود به رویارویی با اشغالگری و تروریسم رفت.

مجمع ملی لبنان تصریح کرد: بی‌تردید سوریه امروز ارزش مضاعفی پیدا کرده است، چرا که بر تروریسم پیروز شد و در مواضع قومی خود در برابر توطئه‌های آمریکایی ـ صهیونیستی استوار ایستاد و قدرت خود را برای ساختن آینده‌ای بهتر با وجود همه چالش‌ها و فشارهایی که با آن روبروست، ثابت کرده است.

حزب اللقاء القومی پیروزی اجلاس سران کشورهای عربی در گرد هم آوردن همه کشورهای عربی را گامی در مسیر درست توصیف و تأکید کرد: امیدواریم مرحله جدیدی در روابط بین کشورهای عربی مبتنی بر اصل همکاری مشترک برای صیانت از منافع قومی ـ عربی شکل گیرد که مواجهه با رژیم اشغالگر و رد سیاست‌های عادی‌سازی در اولویت آن قرار دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=50225

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!