1
اندیشمند اهل ترکیه:

موسم حج فرصتی برای اتحاد و فریاد علیه امپریالیسم و صهیونیسم است

  • کد خبر : 64632
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۳۴
موسم حج فرصتی برای اتحاد و فریاد علیه امپریالیسم و صهیونیسم است
در این ایام مسلمانان از کشورهای مختلف و از سراسر جهان به سوی کعبه می‌روند. موسم حج، فرصتی را فراهم می‌کند که مسلمانان با هم متحد شوند. از این حیث؛ افراد آگاه، علما و فرهیختگان مسلمانان باید در این کنگره عظیم بین‌المللی علیه صهیونیسم و امپریالیسم فریاد بزنند و اعلام کنند که این بت‌های شکسته در ذهن مردم جایی ندارد و باید به جای آن توحید برقرار شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وبینار بین‌المللی «حج، قرآن‌محوری و همدلی با غزه» به همت ایکنا و با محوریت شعار حج سال ۱۴۰۳؛ «حج؛ قرآن‌محوری، همدلی و اقتدار امت اسلامی و دفاع از فلسطین مظلوم» که از سوی شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت تعیین شده است، همزمان با موسم حج سال جاری دوشنبه، ۲۱ خرداد برابر با سوم ذی‌الحجه برگزار شد.

چالش‌های مهم جهان اسلام و امت اسلامی و به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و حمایت از مبارزات آنان علیه اشغالگران صهیونیست مبتنی بر آموزه‌های متعالی قرآن کریم، آثار عملیات طوفان الاقصی در زنده نگاه داشتن مسئله فلسطین و ضرورت تأکید بر برائت از دشمنان صهیونیستی در مراسم حج سال جاری از جمله موضوعات مطرح شده در سخنرانی کارشناسان حاضر در این رویداد بود.

دکتر محمدعلی آذرشب، استاد تمام دانشگاه تهران؛ عزمی عبدالحمید، رئیس دبیرخانه شورای سازمان‌های اسلامی مالزی؛ شیخ غازی حنینه، رئیس مجمع علمای مسلمان لبنان؛ قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای اهل بیت(ع) ترکیه و جان آندرو مورو، اسلام‌شناس و تازه‌مسلمان آمریکایی سخنرانان حاضر در این وبینار بودند.

قدیر آکاراس، رئیس اتحادیه علمای اهل بیت(ع) ترکیه طی سخنانی تصریح کرد: در این ایام مسلمانان از کشورهای مختلف و از سراسر جهان به سوی کعبه می‌روند. موسم حج، فرصتی را فراهم می‌کند که مسلمانان با هم متحد شوند. از این حیث؛ افراد آگاه، علما و فرهیختگان مسلمانان باید در این کنگره عظیم بین‌المللی علیه صهیونیسم و امپریالیسم فریاد بزنند و اعلام کنند که این بت‌های شکسته در ذهن مردم جایی ندارد و باید به جای آن توحید برقرار شود.

مشروح سخنرانی قدیر آکاراس در ذیل از نظر می‌گذرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدالله رب العالمین و الصلاة والسلام على رسول الله و عَلَى أَهْلِ بَيْتِهِ الطَّيِّبِينَ الطَّاهِرِينَ و اصحاب المنتخبین واللعنةالله علی اعدائهم اجمعین مِنَ الانَ إلَي‌ قيامِ يَوْمِ الدّين‌

مسئله فلسطین  ۷۵ سال و قریب به یک قرن است که از مسائل مهم جهان اسلام به شمار می‌رود.  رژیم صهیونیستی با توطئه انگلیس و رهبری آمریکا و حمایت غرب فلسطین را که دروازه ورود به خاورمیانه محسوب می‌شود، اشغال کرد. این اشغالگری از ابتدا با تروریسم و ​​کشتار آغاز شد و تا به امروز کشتارهای بزرگی در مقاطع مختلف صورت گرفته و مردم فلسطین از سرزمین و خانه خود تبعید شده‌اند، صدها هزار نفر از جمله کودکان کشته شده  و از منازل و پناهگاه‌های خود بیرون رانده شده‌ و به همین تعداد نیز شهید شده‌اند.

مسئله جهان اسلام این است که رژیم‌هایی که بر بسیاری از کشورهای مسلمان حکومت می‌کنند، افرادی هستند که از امپریالیسم و ​​صهیونیسم غرب پیروی می‌کنند و از آنها می‌ترسند. وقتی به این دوره ۷۵ ساله نگاه می‌کنیم، می‌توانیم این را به وضوح ببینیم. مثلاً رژیم شاه کاملاً پشت صهیونیست‌ها بود و از اسرائیل حمایت می‌کرد، اما به برکت انقلاب اسلامی در ایران یک نظام اسلامی شکل گرفت و ایران به رهبری پیشرو علیه صهیونیسم تبدیل شد.

مبارزه‌ای که امام راحل‌(ره)، رهبر انقلاب اسلامی ایران قبل از انقلاب علیه رژیم صهیونیستی آغاز کرد، تا به امروز در کنار ملت فلسطین باقی مانده است. در حالیکه چنین چیزی برای کشورهای دیگر صدق نمی‌کند. اگرچه برخی از کشورهای مسلمان با اسرائیل روابط دیپلماتیک ندارند، اما می‌دانیم که آنها همیشه در پشت صحنه در کنار اسرائیل بوده‌اند و همواره سیاست‌های اسرائیل را برای خود راه چاره می‌دانند و حداقل کاری علیه اسرائیل و صهیونیسم انجام نداده‌اند.

تعدادی از کشورهای مسلمان نیز روابط صمیمانه دیپلماتیک و تجاری با اسرائیل داشته‌اند به همین دلیل سیاست مناسب و هماهنگی در مورد فلسطین در بین کشورهای اسلامی دنبال نشده است و این امر باعث انزوای مردم فلسطین شده است. با انقلاب اسلامی، ایران تمام امکانات مادی و معنوی خود را برای مردم فلسطین هزینه کرد و بهای جدی برای آن پرداخت.

با وجود اینکه مسلمانان در مقاطع مختلف نسبت به کشتار مردم فلسطین واکنش نشان دادند اما سازمان ملل متحد، شورای امنیت سازمان ملل متحد، دادگاه کیفری بین‌المللی و به طور کلی همه سازمان‌های بین‌المللی به دلیل اینکه تحت تأثیر و سلطه صهیونیست‌ها بودند نتوانستند اقدامی انجام دهند.

مردم فلسطین می‌گویند: ما یا مبارزه می‌کنیم و می‌میریم یا تسلیم می‌شویم و می‌میریم. به همین دلیل تا به امروز هرگز دست از مبارزه برنداشته‌اند و معتقدند بهتر است برای باور و کشورمان بجنگیم و شرافتمندانه بمیریم. صهیونیست‌ها فقط به سرزمین فلسطین بسنده نکردند، بلندی‌های جولان سوریه را اشغال کردند، پایتخت لبنان را در مقاطع مختلف اشغال کردند، حتی تا بیروت هم پیش رفتند، اما بعدها با وجود حزب الله، اشغال لبنان پایان یافت.

اما صهیونیست‌ها هرگز نسبت به لبنان بی توجه نبوده‌اند و سعی کرده‌اند رؤیای بزرگ اسرائیل را از نیل تا فرات زنده نگه دارند. اما با عملیات طوفان الاقصی در ۷ اکتبر، مردم فلسطین حرکت جدیدی را آغاز کردند و ضربه بزرگی به صهیونیست‌ها وارد کردند. نه تنها حماس، جهاد اسلامی و مردم فلسطین بلکه مردم لبنان، مقاومت عراق، مقاومت یمن در یک جغرافیای وسیع به‌ویژه در جمهوری اسلامی ایران در هماهنگی کامل علیه صهیونیسم شمارش معکوسی را آغاز کردند. این جبهه مقاومت دقیقاً ۸ ماه است که با صهیونیسم در حال مبارزه است.

در مقابل؛ صهیونیست‌ها  افراد غیر نظامی از جمله کودکان، زنان و سالمندان را قتل عام کرده است، کشتارهای زیادی را در غزه، رفح و کرانه باختری مرتکب شده است و به حملات خود در جنوب لبنان ادامه داده است. عملیات طوفان الاقصی یک عملیات گسترده و عمیق است که در تاریخ مبارزات فلسطین بی‌سابقه بوده  تأثیر آن به حدی است که در سراسر جهان گسترش یافته است. به همین دلیل، عملیات طوفان الاقصی نه تنها به مبارزه غزه و فلسطین علیه صهیونیسم بلکه به مبارزه برای آزادی تمام جهان تبدیل شده است.

امروز شاهد این هستیم که با عملیات طوفان الاقصی، جهان مظلومیت مردم فلسطین و حقانیت جبهه مقاومت را از نزدیک دید و متوجه شد که این ماری (صهیونیسم) که در آستین خود پرورش داده‌اند چقدر خطرناک، جانی و اشغالگر است.

امروز یهودیان عاقل، اکثر مسیحیان، مسلمانان از شرق تا غرب، دانشگاه‌های آمریکا، دانشگاه‌های غرب، دانشگاه‌های انگلیس و فرانسه و مردم سایر کشورهای اسلامی به پا خاسته و شروع به پذیرش آرمان فلسطین کرده‌اند. به عبارت دیگر، عملیات طوفان الاقصی نه تنها ضربه بزرگی به صهیونیسم وارد کرد، بلکه باعث بیداری وجدان‌ها در سراسر جهان و باعث شد که حقیقت دیده شود.

همچنین به صهیونیست‌ها از نظر تجاری، نظامی و دیپلماتیک ضربه بزرگی وارد شد. عملیات طوفان الاقصی و جبهه مقاومت به تیتر یک رسانه‌ها تبدیل شده است. اینها چیزهایی است که قابل مشاهده هستند. دنیا اینها را می‌بیند. از سوی دیگر برخی مسائل نیز وجود دارد که دیده نمی‌شوند و زیاد بر آنها تأکید نمی‌شود و آن هم این است که عملیات طوفان الاقصی همه بت‌ها را شکست و همانطور که حضرت ابراهیم(ع) که با شکستن بتها به جهانیان و بت‌پرستان پیام داد عملیات طوفان الاقصی نیز مانند تیشه‌ای بر روی بتها زده شد. اما چه چیزی را شکست؟ بتی وجود داشت که غرب به عنوان دموکراسی بر جهان تحمیل کرده بود و مردم جهان آن را پذیرفته بودند.

عملیات طوفان الاقصی این بت را شکست. زیرا  چیزی که از آن به عنوان دموکراسی یاد می‌شود در هیچ یک از سازمان‌های بین‌المللی اجرا نمی‌شود. این بدان معنی است که چنین دموکراسی درست مانند یک بت است که مردم را در خواب غفلت نگه داشته است. عملیات طوفان الاقصی این بت را شکست. بتی به نام حقوق بشر وجود داشت، عملیات طوفان الاقصی آن را نیز شکست. کجاست حقوق بشر؟ کجاست حقوق کودک؟ کجاست حقوق زن ؟ کجاست آزادی رسانه؟ همه اینها در کشتارهایی که صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین به‌ویژه در غزه و رفح انجام دادند از بین رفته است.

دیوان بین‌المللی دادگستری یکی از آن بت‌ها بود، جامعه بین‌المللی یکی از آن بتها بود، سازمان ملل متحد یکی از آن بتها بود. عملیات طوفان الاقصی نشان داد که همه این بتها ساختگی هستند و غرب تلاش می‌کند انسان‌ها را از خدای واقعی دور و به سمت مدنیت خود سوق دهد. عملیات طوفان الاقصی همه این بتها را در مقابل افکار عمومی جهان شکست تا جهانیان بیدار شوند. بگذار این بتی که غرب به عنوان آزادی و مدنیت به مردم ارائه کرده است سخن بگوید. نمی‌تواند سخن بگوید، همان‌طور که بتی که حضرت ابراهیم بر آن تیشه زد نمی‌توانست سخن بگوید و حقیقت آشکار می‌شد.

امروز در حالی که همه این بت‌ها از بین رفته‌اند، امت اسلامی فرصتی مغتنم پیدا کرده است تا عقیده واقعی و ایمان به خدا و اعتقاد به توحید را به جهانیان ارائه کند. موسم حج فرصتی است تا این اعتقاد به توحید به جهانیان ارائه شود.

مسلمانان از کشورهای مختلف و از سراسر جهان به سوی کعبه می‌روند. در جایی که حکم برائت اجرا می‌شود مؤمنان علیه صهیونیسم، امپریالیسم و ​​دست‌نشانده‌های آنها اعلام برائت می‌کنند و از این بت دور می‌شوند و به کعبه و خدا نزدیک می‌شوند. موسم حج، فرصتی را فراهم می‌کند که مسلمانان با هم متحد شوند. از این حیث؛ افراد آگاه، علما و فرهیختگان مسلمانان، به‌ویژه در موسم حج و در این کنگره بین‌المللی مسلمانان و آزادگان وظیفه دارند که علیه صهیونیسم و امپریالیسم فریاد بزنند و اعلام کنند که  این بت‌های شکسته در ذهن مردم جایی ندارد و باید به جای آن توحید برقرار شود.

باید بگوییم از این منظر، عملیات  طوفان الاقصی نقطه عطفی در ایجاد نظم نوین جهانی خواهد بود و دنیای جدیدی به رهبری جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت و در این دنیای جدید عدالت و آزادی برقرار خواهد شد. به معنای واقعی توحید به جهانیان عرضه خواهد شد و امید است که این، آغاز عصر ظهور باشد. ان شاء الله خداوند در ظهور ایشان (حضرت مهدی) تعجیل فرماید.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64632

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!