4

ممنوعیت اقامه نماز در مسجد ۸۰۰ ساله در هند

  • کد خبر : 52227
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
ممنوعیت اقامه نماز در مسجد ۸۰۰ ساله در هند
مقامات منطقه جالگان ماهاراشترا هند محدودیت هایی را برای اقامه نماز در مسجد جامع ۸۰۰ ساله این منطقه اعمال کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مقامات منطقه جالگان ماهاراشترا در هند محدودیت‌هایی را برای اقامه نماز در مسجد جامع ۸۰۰ ساله این منطقه اعمال کرده‌اند. دستور منع موقت توسط افسر منطقه بر اساس شکایتی که توسط یک گروه جناح راست ارائه شده بود و ادعا می‌کرد که مسجد بر روی یک معبد هندو ساخته شده، صادر شد.

بر اساس شکایتی که توسط این گروه راست‌گرا ارائه شده، ادعا بر این است که این مسجد جامع بر روی یک معبد هندو ساخته شده، بنابراین دستور منع موقت اقامه نماز در آن باید صادر شود.

بر اساس گزارشی که توسط سایت The Wire منتشر شده است، امان میتال، افسر منطقه، دستور فوری ممنوعیت اقامه نماز در محوطه مسجد جامع در اراندول تالوکای جالگان را صادر کرد. افسر منطقه همچنین دستور داد که نیروهای پلیس در منطقه حضور داشته باشند تا در صورت جنجال در مسجد نظم را برپا کنند.

بر اساس این گزارش، این شکایت توسط یک سازمان ثبت نشده و کمتر شناخته شده به نام پانداوادا سنقرش سامیتی تنظیم شده است. طبق اطلاعات موجود در صفحه فیس بوک خود، آنها دادخواستی را ارائه کردند و ادعا کردند که مسجد بر روی یک عبادتگاه هندوها ساخته شده است. آنها در شکایت خود مدعی شدند که مسجد جامع بر روی زمینی ساخته شده که به طور غیرقانونی آن را به دست آورده و به نوعی تجاوز کرده است.

اعضای هیئت امنای مسجد جامع از ادعاهای مطرح شده و شکایت بی‌اطلاع بودند تا اینکه در ژوئن اخطاریه را دریافت کردند. بر اساس این گزارش، شکایت‌کننده همچنین اطلاعیه‌هایی را به هیئت وقف و سازمان باستان‌شناسی هند (ASI) صادر کرد.

از طرف دیگر مسئولین مسجد می‌گویند چنین دستوری از سوی مقامات محلی و افسر منطقه غیر قانونی است. در حال حاضر محدودیت نماز حداقل تا ۱۸ ژوئیه، زمانی که جلسه رسیدگی به این موضوع تعیین شده است، ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52227

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!