2

عامل هتک حرمت قرآن در اونتاریو به آزار جنایی متهم شد

  • کد خبر : 64868
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
عامل هتک حرمت قرآن در اونتاریو به آزار جنایی متهم شد
مردی در انتاریوی کانادا، پس از هجوم به یک مسجد و هتک حرمت به یک نسخه از قرآن کریم، از سوی پلیس به آزار و اذیت جنایی متهم شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز به نقل از تورنتو سیتی نیوز، پلیس شهر همیلتون در استان اونتاریوی کانادا مردی را که با حمله به یک مسجد به قرآن کریم هتک حرمت کرد دستگیر کرد.

پلیس می‌گوید که این مرد سخنانی ناشی از نفرت را مطرح کرده و یک نسخه انگلیسی قرآن را که با خود آورده بود پاره کرده است.

مأموران پلیس پس از یک تماس تلفنی در حدود ساعت ۱۲:۴۰ بعد از ظهر روز ۱۴ ژوئن به مسجد همیلتون داون تاون رفتند.

پلیس در بیانیه‌ای توضیح داد: این مرد پس از ورود به مسجد وارد یک کلاس درس که معلم و دانش‌آموزان در آن بودند شد. او سپس سخنانی نفرت‌آمیز علیه مسلمانان گفت.

هیئت مسجد مرکز شهر همیلتون اعلام کرد که این مرد اظهارات نژادپرستانه و تهدید‌آمیزی کرد که معلمان و دانش‌آموزان را به وحشت انداخت.

هیئت مدیره در یک پست رسانه اجتماعی اعلام کرد: یکی از کارکنان ما از او خواست که ساختمان را ترک کند. او یک نسخه از قرآن همراه خود داشت که آن را باز  و از وسط پاره کرد. با مرکز خدمات پلیس همیلتون تماس گرفته شد؛ آنها به محل آمدند و آن فرد را بیرون کردند.

پلیس همیلتون می‌گوید پس از تحقیقات بیشتر، شواهد ویدئویی و اظهارات شاهدان، اقدام به طرح اتهام علیه مظنون که وین وورتهویزن ۵۴ ساله اهل همیلتون است کرده است. این فرد با اتهام آزار و اذیت جنایی روبرو است.

هیئت مدیره مسجد افزود: اقدامات این متجاوز غیرقابل قبول است و امنیت فرزندان ما را تهدید می‌کند. ما از تمام مقامات دولت می‌خواهیم تا از طریق قوانین پیشگیرانه و برنامه‌های آموزشی در مبارزه علیه اسلام‌هراسی اقدام کنند.

پلیس همیلتون در بیانیه‌ای تأیید کرد که این حادثه به عنوان جنایت ناشی از نفرت طبقه‌بندی شده است. پلیس اعلام کرد: حوادثی از این قبیل ترس ایجاد می‌کند و احساس تعلق و امنیت را برای جوامع مختلف زیر سؤال می‌برد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64868

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!