1

روزنامه سوئدی: استکهلم در پی غیرقانونی کردن قرآن‌سوزی است

  • کد خبر : 51481
  • ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱
روزنامه سوئدی: استکهلم در پی غیرقانونی کردن قرآن‌سوزی است
رویترز روز پنجشنبه در گزارشی به نقل از یک روزنامه چاپ سوئد از احتمال غیرقانونی شدن قرآن‌سوزی در این کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، بنا به گزارش یک روزنامه سوئدی، گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد به روزنامه «آفتونبلادت» چاپ این کشور گفته است که دولت در حال بررسی احتمال غیرقانونی کردن قرآن‌سوزی و آتش زدن سایر کتب مقدس است زیرا موارد تازه قرآن‌سوزی به امنیت سوئد لطمه وارد کرده است.

اقدام اخیر یک شهروند مهاجر عراقی‌تبار در آتش‌زدن نسخه‌ای از قرآن مقال مسجدی در استکهلم با واکنش‌های گسترده جهانی همراه شد؛ به نحوی که علاوه بر کشورهای اسلامی، شماری از رهبران و مقام‌های ارشد دولتی در غرب و کشورهای غیر مسلمان و همچنین پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان این اقدام را محکوم کردند.

وزیر دادگستری سوئد روز پنجشنبه در واکنش به تبعات موارد اخیر قرآن‌سوزی در کشورش و گزارش سرویس‌های امنیتی گفت که دولت در حال تجزیه و تحلیل وضعیت است و احتمال تغییر در قانون را بررسی می‌کند.

گونار استرومر، وزیر دادگستری سوئد در ادامه گفتگوی خود با روزنامه «آفتونبلادت» تصریح کرد: «باید ببینیم که آیا دستورالعمل فعلی خوب است یا دلیلی برای تجدید نظر در آن وجود دارد.»

وی افزود که سوئد (بواسطه اقدامات پیشین در زمینه قرآن‌سوزی) به «هدف اولویت بندی شده‌ای» برای حملات [علیه کتب مقدس] تبدیل شده است. وزیر دادگستری سوئد در همین راستا یادآور شد: «ما شاهد آن هستیم که قرآن‌سوزی هفته گذشته تهدیدی برای امنیت داخلی ما رقم زده است.»

گفتنی است پلیس سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد که درخواست‌های تازه‌ای را برای آتش‌زدن کتب مقدس مذهبی از جمله قرآن، تورات و انجیل دریافت کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=51481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!