0

روحانی اهل سنت لبنان: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای انقلاب فلسطین بود

  • کد خبر : 64585
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۴۵
روحانی اهل سنت لبنان: انقلاب اسلامی ایران مقدمه‌ای برای انقلاب فلسطین بود
دبیرکل مرکز اسلامی رسانه و ارشاد لبنان تأکید کرد: از همان لحظه نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دریافتیم که این انقلاب، انقلاب فلسطین است و سخن امام خمینی(ره) که فرمود «امروز ایران، فردا فلسطین» بیانگر این بود که این کشور، اولین حامی فلسطین و انقلاب آن است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شیخ محمد اللبابیدی، دبیرکل مرکز اسلامی رسانه و ارشاد لبنان، در خصوص تأثیر کنفرانس‌هایی با موضوع آرمان فلسطین در یاری این ملت بیان کرد: امروز هرگونه حمایت از ملت فلسطین چه با سخنرانی و چه با تصویر، تأثیرگذار است.

وی افزود:‌ امروز دشمن صهیونیستی دست و پا می‌زند و اهداف مشخصی ندارد که به آنها ضربه بزند. بنابراین فقط آوارگان و مردمان بی‌گناه در رفح و حتی در شمال غزه را به‌صورت کاملاً تصادفی مورد هدف قرار می‌دهد. دشمن صهیونیستی از اهداف خود شکست خورده است و همه دنیا صدای خود را مقابل این دشمن جنایتکار بلند کرده‌اند. لذا هر سخنرانی، تجمع، کنفرانس و همایشی در رابطه با مسئله فلسطین که برای رساندن صدای مبارزان و رزمندگان مقاومت به جهانیان برگزار می‌شود، حمایت حقیقی از ملت فلسطین محسوب می‌شود.

دبیرکل مرکز اسلامی رسانه و ارشاد لبنان در ادامه، موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از ملت فلسطین و محور مقاومت و همچنین آرای این کشور در مورد فلسطین که برمبنای آیات قرآن و نظرات امام خمینی(ره) است را مثبت ارزیابی کرد و گفت: از همان لحظه نخست پیروزی انقلاب اسلامی ایران، دریافتیم که این انقلاب، انقلاب فلسطین است و سخن امام خمینی(ره) که فرمود «امروز ایران، فردا فلسطین» بیانگر این بود که این کشور، اولین حامی فلسطین و انقلاب آن است.

اللبابیدی ادامه داد: زمانی که امام خمینی(ره) سفارت فلسطین را در تهران راه‌اندازی کرد، این، اولین مورد به رسمیت شناختن فلسطین در جهان بود. همچنین اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، تأکیدی بر آن بود که مسئله فلسطین هرگز فراموش نخواهد شد و همه نسل‌ها تا امروز فلسطین را از یاد نبرده و نخواهند برد.

وی تأکید کرد:‌ وقتی ایران حمایت حقیقی خود را از مسئله فلسطین اعلام کرد، فرماندهان و رزمندگان مقاومت در این راه قدم برداشتند و آخرین آنها شهید قاسم سلیمانی بود که به ملت فلسطین روش‌های دفاع از خود را به خوبی ارائه داد.

دبیرکل مرکز اسلامی رسانه و ارشاد لبنان درباره موضع ملت‌های منطقه در مقابله با اشغالگری‌ رژیم صهیونیستی و تحریم‌های سخت کشورهای غربی علیه کشورهای حامی فلسطین خصوصاً ایران اظهار کرد: تمام ملت‌های عرب در کنار مسئله فلسطین و حقوق ملت آن ایستاده‌اند. اما دولت‌ها از این جریان راضی نیستند. با این وجود ما بر مواضع خود ثابت‌قدم هستیم و بر همین اساس نسل‌های خود را تربیت می‌کنیم و به همین ترتیب انشاءالله پیروزی بزرگ خود را هرچه سریع‌تر در صحن‌های مسجد الاقصی جشن می‌گیریم.

وی در پایان درباره حادثه اخیر یعنی شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و مواضع این دو شهید درباره مقاومت و حمایت از ملت فلسطین تصریح کرد: فلسطین در هفته‌های گذشته دو حامی اصلی خود را از دست داد. شهید آیت‌الله رئیسی و شهید مجاهد، حسین امیرعبداللهیان در تمام محافل جهانی هیچگاه دست از حمایت فلسطین برنداشتند.

وی افزود: در نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که برای بررسی مسئله فلسطین در ریاض برگزار شد نیز شهید آیت‌الله رئیسی چفیه فلسطینی پوشیده بود که تأکیدی بر جایگاه فلسطین در جهان باشد. همچنین شهید امیرعبداللهیان هیچگاه موضع خود درباره فلسطین را ترک نمی‌کرد و همواره از رنج و عذاب ملت فلسطین سخن می‌گفت.

بنابراین فلسطین با وقوع این سانحه جانگداز دو حامی اصلی خود را از دست داد اما ان‌شاءالله جمهوری اسلامی ایران این بحران را به خوبی پشت سر خواهد گذاشت و در آینده نیز همچون گذشته حامی فلسطین و ملت آن خواهد بود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64585

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!