0

روایت چهره‌های مشهور از تجربه معنوی سفر حج

  • کد خبر : 64634
  • ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
روایت چهره‌های مشهور از تجربه معنوی سفر حج
در میان یک و نیم میلیون مسلمان که امسال مناسک حج را به انجام می‌رسانند چهره‌های شناخته شده زیادی حضور دارند. برخی از آنها در شبکه‌های اجتماعی، حال و هوای خود در این سفر معنوی را به اشتراک می‌گذارند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، همه ساله مسلمانان از سراسر جهان پیش از زیارت حج در شهرهای مقدس مکه و مدینه گرد هم می‌آیند. برای بسیاری از آنها این یک سفر معنوی است که یک بار در زندگی اتفاق می‌افتد.

در میان زائران افراد مشهوری هستند که برنامه‌های متراکم کاری خود را برای پرداختن به معنویات کنار می‌گذارند.

از چهره های سرشناس حج امسال می‌توان به سانیا میرزا تنیسور حرفه‌‌ای سابق هندی و شماره یک دوبل جهان اشاره کرد. اسلام ماخاچف قهرمان سبک وزن UFC، سانی بیل ویلیامز، بوکسور سنگین وزن نیوزیلندی و بازیکن سابق راگبی؛ ذاکر عبدالکریم نایک، خطیب اسلامی هندی مقیم مالزی؛ ندا یاسر مجری تلویزیون و بازیگر پاکستانی و ریما خان بازیگر، کارگردان و تهیه کننده پاکستانی اشاره کرد.

سانیا میرزا در شبکه‌های اجتماعی به آمادگی خود برای این «تجربه تحول آفرین» که یکی از پنج رکن اسلام است اشاره کرد. او در پیامی در X، برای گناهان و قصور خود طلب بخشش کرد و گفت که قلبش پر از شکرگزاری به خاطر این فرصت بی‌نظیر برای تجدید معنوی است. وی افزود: از خداوند متعال می‌خواهم که دعایم را بپذیرد و مرا در این راه مبارک هدایت کند. من عمیقاً خوش شانس هستم و بی‌نهایت سپاسگزارم. لطفا مرا در دعای خود به یاد داشته باشید تا این سفر ارزشمند را آغاز کنم. امیدوارم به عنوان یک انسان بهتر با قلبی متواضع و ایمان قوی‌تر برگردم.

خواهرش آنام که در زمینه مد فعال است به همراه همسرش در این سفر سانیا میرزا را همراهی می‌کنند. آنام در اینستاگرام خود نوشت: در حالی که مهم‌ترین سفر عمرم یعنی سفر حج را آغاز می‌کنم، می‌خواهم چند کلمه با شما در میان بگذارم. این سفر فقط یک سفر جسمی نیست، بلکه یک تجربه عمیقاً معنوی است که من در قلب و ذهن برای آن آماده شده ام. این سفر هنگام تأمل، توبه و نوسازی ایمان است.

اسلام ماخاچف، تنها چند روز پس از شکست داستین پویریر در مسابقه قهرمانی UFC گفت که او و خانواده‌اش برای انجام مراسم حج به مکه می‌روند.

حسیب نور یکی از محققین همکار با سازمان امداد اسلامی بریتانیا، عکسی با این قهرمان ورزشی را در X منتشر کرد و نوشت: در مدینه، شهر برادری واقعی انسانی هستیم. خداوند از او به نفع اسلام و مسلمین استفاده می‌کند و دیگران را به وسیله او هدایت می‌نماید.

سانی بیل ویلیامز یک پیام ویدئویی در X منتشر کرد که در آن نوشته: الحمدالله  برای ادای حج دعوت شده‌ام. ویلیامز  یکی از ۴۳ بازیکنی است که دو بار قهرمان جام جهانی راگبی شده است.
ذاکر نایک، بنیانگذار و رئیس بنیاد تحقیقات اسلامی و تلویزیون صلح، از خدمت‌رسانی حج تمجید کرد. وی در پیامی که روز سه شنبه در X منتشر شد، گفت که خانواده‌اش توسط توفیق الربیعه، وزیر حج عربستان سعودی دعوت شده اند.
وی اضافه کرد:  صبح امروز در جده فرود آمدیم. الحمدلله ۳ مسئول برای پذیرایی از ما حضور داشتند.وی نوشت هرگز در زندگی خود و همچنین در حج چنین خدمات سریعی را تجربه نکرده است.

ندا یاسر مجری تلویزیون پاکستانی هنگام عزیمت به عربستان سعودی در اینستاگرام خود نوشت: من را در دعاها یاد کنید. عازم حج هستم. از همه گناهان و قصور خود طلب بخشش دارم.

ریما خان بازیگر پاکستانی نیز که پیش از مراسم حج در مدینه حضور داشت با انتشار تصویری از خود در اینستاگرام نوشت: الحمدلله صبح جمعه وارد مدینه شدم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!