4

دستگیری چند مسلمان به دلیل شادمانی از پیروزی تیم کریکت پاکستان در هند

  • کد خبر : 23247
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۳۰
دستگیری چند مسلمان به دلیل شادمانی از پیروزی تیم کریکت پاکستان در هند
پلیس می‌گوید که آنها در طول مسابقه شعارهایی “ضد هند و در طرفداری از پاکستان” می‌دادند و بازداشت‌شدگان با اتهام “ترویج خصومت و نفرت‌پراکنی و تروریسم سایبری” رو به رو هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پلیس در ایالت اوتار پرادش، در شمال هند سه دانشجوی کشمیری را به اتهام شادمانی برای پیروزی تیم کریکت پاکستان بر هند بازداشت کرد. بازداشت این سه نفر روز یکشنبه گذشته و در جریان رقابت‌های جام جهانی ۲۰ دور کریکت اتفاق افتاده است.

پلیس می‌گوید که آنها در طول مسابقه شعارهایی “ضد هند و در طرفداری از پاکستان” می‌دادند و بازداشت‌شدگان با اتهام “ترویج خصومت و نفرت‌پراکنی و تروریسم سایبری” رو به رو هستند. تیم کریکت پاکستان با نتیجه ۱۰ ویکت، هند را شکست داد.

بعد از پایان بازی، محمد شامی، تنها بازیکن مسلمان تیم کریکت هند، هدف حملات آنلاین قرار گرفت: گروهی از کاربران شبکه های اجتماعی او را متهم کردند که عمدا به نفع تیم پاکستان عمل کرده و حتی گروهی به او برچسب “خائن” زدند.

فردای مسابقه، یعنی روز دوشنبه این سه دانشجوی کشمیری به دلیل پست کردن جملاتی در ستایش تیم کریکت پاکستان در واتس‌اپ خود از دانشگاهشان در آگرا اخراج شدند.

پلیس می‌گوید که در پی دریافت شکایت تعدادی از اعضای حزب حاکم بهاراتیا جاناتا (بی جی پی) این سه دانشجو را دیروز، چهارشنبه ۲۷ اکتبر بازداشت کرده است.
وبسایت کوینت به نقل از مقامات پلیس نوشت: “این افراد سعی داشتند با ایجاد تنش و تحریک مردم فضای کشور را خراب کنند.”

از روز یکشنبه تعداد زیادی از مسلمانان در هند به دلیل تشویق تیم کریکت پاکستان دچار مشکل شدند.

محمد شامی، تنها بازیکن مسلمان تیم کریکت هند پس از شکست این تیم در مقابل پاکستان هدف حملات آنلاین قرار گرفته است

در ایالت راجستان هند هم یک معلم بعد از اینکه در واتس‌اپ درباره پیروزی تیم پاکستان نوشت و ابراز خوشحالی کرد، از مدرسه اخراج شد. پرس تراست گزارش داده که این معلم هم در روز چهارشنبه بازداشت شده است.

رسانه های محلی هم در ایالت پنجاب در شمال هند از حملاتی به دانشجویان کشمیری که برای پیروزی تیم کریکت پاکستان جشن گرفته بودند، خبر دادند

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=23247

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!