7

تکرار هتک حرمت قرآن مقابل سفارت عراق در سوئد

  • کد خبر : 52267
  • ۲۹ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
تکرار هتک حرمت قرآن مقابل سفارت عراق در سوئد
سلوان مومیکا بار دیگر و با حمایت پلیس سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق در برابر سفارت این کشور در استکهلم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سلوان مومیکا بار دیگر و با حمایت پلیس سوئد اقدام به هتک حرمت قرآن کریم و آتش زدن پرچم عراق در برابر سفارت این کشور در استکهلم کرد.

صبح امروز معترضان خشمگین عراقی در اعتراض به اقدام دولت سوئد برای دادن مجوز به هتک حرمت دوباره قرآن کریم در برابر سفارت این کشور در بغداد تظاهرات کردند و بخشی از آن را به آتش کشیدند. دولت عراق اگرچه این اقدام معترضان را محکوم کرده است، اما به دلیل اقدام سوئد از کاردار این کشور خواسته است تا بغداد را ترک کند.

عده‌ای از مسلمانان معترض در حین هتک حرمت قرآن با فریاد « لااله الا الله و محمد رسول‌الله » اعتراض خود را به این اقدام شنیع ابراز کردند.

پیش از این دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق روز پنجشنبه ریاست نشستی اضطراری را با حضور وزیر خارجه، وزیر کشور، رئیس سازمان امنیت ملی، نماینده دستگاه اطلاعات ملی، رئیس ستاد ارتش و معاون فرماندهی عملیات مشترک بر عهده داشت.

این نشست پس از مجوز دولت سوئد برای سوزاندن مجدد قرآن کریم و حادثه آتش زدن سفارت سوئد در بغداد برگزار شد.

در این نشست، آتش زدن سفارت محکوم شد و این اقدام نقض امنیتی دانسته شد که باید سریعاً به آن رسیدگی شود و مسئولین امنیت پاسخگو باشند.

در این نشست اضطراری مقرر شد عوامل آتش سوزی سفارت سوئد که دستگیر شده اند، به مراجع قضایی معرفی شوند و با آنها برخورد قانونی شود.

در همین راستا، دولت عراق بار دیگر بر پایبندی خود نسبت به امنیت و حفاظت از تمامی نمایندگی های دیپلماتیک تاکید کرد.

دولت عراق همچنین اعلام کرد که روز گذشته از طریق مجاری دیپلماتیک به دولت سوئد اطلاع داده که در صورت تکرار حادثه آتش زدن قرآن کریم در خاک این کشور و اعطای مجوز به این کار به بهانه آزادی بیان، اقدام به قطع روابط دیپلماتیک با سوئد خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=52267

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!