0

تهدید به بمب‌گذاری مسجدی در کانادا

  • کد خبر : 44126
  • ۱۹ دی ۱۴۰۱ - ۰:۰۱
تهدید به بمب‌گذاری مسجدی در کانادا
مسجد شهر همیلتون در کانادا به اقدام تروریستی بمب‌گذاری تهدید شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مسئولان مسجد جامع ابراهیم در مرکز شهر همیلتون با بیان اینکه به بمب‌گذاری در این مکان عبادی تهدید شده‌اند، این حادثه را ناراحت‌کننده خواندند.

پس از تخلیه مسجد توسط پلیس، بمبی پیدا نشد. این مسجد در سال ۲۰۱۶ هم دچار آتش‌سوزی شده بود.

در بیانیه‌ای که در صفحه فیس‌بوک این مسجد منتشر شد، آمده است: به دلیل برگزاری نماز جماعت، مسجد جامع ابراهیم را تهدید به بمب‌گذاری کردند.

سید هاشمی، امام مسجد در این باره گفت که این تهدید بعد از نماز جمعه، درست بعد از ساعت ۲ بعدازظهر صورت گرفته است که حدود ۴۰۰ نفر در ساختمان مسجد بودند.

به گفته هاشمی، رئیس پلیس همیلتون از او خواسته بود به دلیل تهدید به بمب‌گذاری در اسرع وقت ساختمان را تخلیه کنند. تهدید از طرف یک خط ناشناس به مسجد اعلام شد.

هاشمی توضیح داد: همه وحشت‌زده بودند. پلیس و یک جوخه ضد بمب‌گذاری ساختمان را بررسی کردند اما بمبی پیدا نشد. خیابان کینگ (محل مسجد) برای چند ساعت بسته بود و پلیس به تحقیق ادامه داد.

در بخش دیگری از بیانیه مسجد در فیس‌بوک آمده است: در حال حاضر، می‌دانیم که ممکن است بسیاری عمیقا نگران اوضاع باشند. مسجد ما در سال ۲۰۱۶ با یک آتش‌سوزی جدی توسط یک فرد با عقاید اسلام‌هراسانه که می‌خواست به جامعه مسلمان آسیب برساند، مواجه شد.

حوالی ساعت ۱۱ شب ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۶، ورودی مسجد دچار آتش‌سوزی شد. مرد ۳۹ ساله‌ای که به آتش‌افروزی اعتراف کرده در مِی ۲۰۱۷ به ۲۵ ماه حبس محکوم شد.

آندره هورواث(Andrea Horwath)، شهردار همیلتون روز شنبه بیانیه‌ای صادر کرد و گفت که از تهدید بمب‌گذاری وحشت‌زده شده است.

هوارث در این بیانیه گفت: تهدید برای جامعه مسلمان ما تهدیدی برای همه ما است.

شهردار همیلتون همچنین بر تعهد شهر به ادامه مقابله با اسلام‌هراسی و نفرتی که به طور خاص جامعه مسلمان را هدف قرار می‌دهد تأکید کرد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=44126

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!