3

انتخابات مجلس ایالتی در هند و بازی سیاسی در حوزه تبعیض های دینی

  • کد خبر : 27856
  • ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
انتخابات مجلس ایالتی در هند و بازی سیاسی در حوزه تبعیض های دینی
در برنامه «سخن امروز» از رادیو هندی معاونت برون مرزی موضوع انتخابات مجلس ایالتی در هند و بازی سیاسی در حوزه تبعیض های دینی مورد بررسی و مکاشفه قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، مجلس نمایندگان هندوستان روز سه شنبه هفته گذشته پیش نویس قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن به اقلیت های دینی خارجی به جز مسلمانان تابعیت هندی اعطا می شود؛ موضوعی که موجب اعتراضات زیاد در شمال شرق این کشور شد.

بنا براین قانون، مسلمانان از این قانون مستثنی شدند؛ اقدامی که بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که «نارندا مودی» نخست وزیر هندوی هندوستان، این کار را برای جلب رضایت رای دهندگان در انتخابات ماه می (اردیبهشت 98) دست به آن زده است.

همانند برنامه های گذشته علیرضا سعیدی تهیه کننده این برنامه است و به عنوان صدای شاھد از «یوگی آدیت نات» سروزیر اتراپرادیش، «جی پی ندا» رئیس حزب بی جی پی(B.J.P)، «امیت شاه» وزیر کشور ھند استفاده کرده است و همچنین گفت و گوهایی هم با «اکلش یادو» سروزیر اسبق اتراپردیش و رئیس حزب سماج وادی پارتی و «پریانکا گاندی» دبیر کل حزب گنگرہ در اتراپردیش انجام داده است.

برنامه «سخن امروز» پنج شنبه 7 بهمن ساعت 18:30 به وقت تهران بر روی آنتن رادیو هندی می رود و بلافاصله پس از پخش بر روی تارنمای رادیو به آدرس https://parstoday.com/hi بارگذاری می شود.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=27856

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!