3

افشاگری‌ پسر عوض القرنی پس از فرار از عربستان

  • کد خبر : 39985
  • ۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
افشاگری‌ پسر عوض القرنی پس از فرار از عربستان
«ناصر عوض القرنی» پسر مبلغ معروف سعودی زندانی در عربستان، شنبه (اول اکتبر) از فرار به خارج از عربستان و رسیدن به یک مکان امن برای «دفاع از پدرش و سایر زندانیان سیاسی در عربستان سعودی» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، وی با پست یک ویدئو در صفحه شخصی‌اش در توئیتر اعلام کرد که برای دفاع از پدرش «زندانی که دادستان کل [عربستان] خواستار اعدام او است و نیز برای نجات آنچه در کشورش می‌توان نجات داد»، از عربستان سعودی خارج شده است.

ناصر عوض القرنی گفت: « می‌دانم که صحبت کردن در داخل [کشورم] ممکن است منجر به دستگیری من شود. من حتی در حالی که سکوت کرده بودم، تنها به دلیل این‌که فرزند دکتر عوض القرنی هستم، دستگیر شدم. ما در داخل همه راه‌ها را برای آزادی پدرم رفتیم تا جلوی ظلم ناعادلانه‌ علیه او را بگیریم».

پسر مبلغ معروف سعودی ادامه داد:«من خارج شدم تا آن‌چه را که در کشورم می توان نجات داد؛ نجات دهم. از حمایت از زندانی‌ها گرفته تا رفع ظلم از پدرم که به اعدام تهدید شده است».

عوض القرنی کیست؟

شیخ عوض القرنی ( متولد 1957 در منطقه عسیر) یک مبلغ اسلامی و نویسنده و استاد دانشگاه سعودی است.

او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترای اصول فقه است.او در دانشگاه محمد بن سعود در “ابها” تدریس کرده است.

القرنی “یکی از برجسته ترین رجال دینی در جنبش الصحوه است”؛ این جنبش در دهه شصت و هفتاد میلادی در عربستان سعودی به عنوان شکلی مدرن از فعالیت اجتماعی و سیاسی اسلامی توسعه یافت.

وی به دلیل آنکه خواهان ایجاد تغییر سیاسی و پیوستن به جنبش الصحوه شده بود، از سال 1994 تا 1999 تحت بازداشت بوده است.

بازداشت عوض القرنی

مقامات سعودی القرنی را در 12سپتامبر 2017 در کنار دیگر فعالان و مبلغان اسلامی وابسته به جنبش الصحوة بازداشت کردند.

یک دادگاه سعودی در مارس 2017 حساب القرنی در توئیتر را مسدود کرد؛ حال آنکه دو میلیون نفر حساب او را دنبال می کردند. این دادگاه القرنی را به نشر توییت هایی در راستای برانگیختن افکار عمومی و تاثیر بر ارتباط جامعه با رهبران کشور و نیز تاثیر بر روابط عربستان با دیگر کشورها متهم کرد.

القرنی همچنین به پولشویی متهم شد. مقامات مصر به دنبال حمایت القرنی از جهاد در غزه او را به پولشویی و حمایت مالی از یک سازمان ممنوعه و جمع آوری کمک ها از خارج بویژه از انگلستان متهم کردند. این بحران راز عدم ورود مجدد القرنی به مصر پس از انقلاب بود تا آنکه در سال 2017 در عربستان بازداشت شد.

«ناصر القرنی» پسر «عوض القرنی» اخیرا درباره نحوه بازداشت پدرش گفت: بیش از ۱۰۰ نفر خانه را محاصره کرده بودند و وضعیت شبیه به میدان جنگ شده بود. وی در ادامه گفت، آنها تأکید کردند که پدرش را ظرف دو روزه آینده بازمی‌گردادند اما وی هنوز آزاد نشده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39985

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!