2
نهادها و شخصیت‌های اسلامی لبنان:

استکبار جهانی تنها ذینفع حمله تروریستی در شیراز است

  • کد خبر : 41214
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
استکبار جهانی تنها ذینفع حمله تروریستی در شیراز است
رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت، تجمع علمای مسلمان و رئیس انجمن قولنا و العمل لبنان با صدور بیانیه‌هایی حمله تروریستی شیراز را گواه عجز دشمنان ایران برای تسلیم کردن آن دانستند و گفتند، آمریکا و استکبار جهانی تنها ذینفع از حملات تروریستی هستند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، موج پیام تسلیت نهادها و شخصیت‌های لبنانی در پی حمله تروریستی شیراز ادامه دارد.

چشم کور رسانه‌ها در برابر تظاهرات میلیونی ضد استکبار در ایران

شیخ ماهر حمود، رئیس اتحادیه جهانی علمای مقاومت در خطبه‌های نماز جمعه امروز در صیدا در جنوب کشور لبنان در واکنش به جنایت حمله تروریستی به شاهچراغ گفت: آمریکا پس از اینکه در مذاکرات برجام، توطئه علیه سوریه، محاصره لبنان، جنگ در یمن و حتی در عراق به هر طریقی احساس شکست کرد، دوباره داعش و جنایات فجیعش را احیا کرد، بنابراین مزدورانش را که مدتی از آنها بی نیاز بود از نو به حرکت درآورد .

شیخ حمود با اشاره به نقش آشکار و دیرینه آمریکا و رژیم صهیونیستی در تاسیس داعش، جبهه النصره و امثال آن گفت: چگونه ممکن است که کسی یک رکعت نماز می‌خواند یا یک آیه قرآن می‌خواند، انسانی را به ناحق می‌کشد و این را کسی جز کسانی که قرص‌های توهم‌زا مصرف می‌کنند، نمی‌توانند مرتکب شوند.

این شخصیت لبنانی تصریح کرد: جامعه غربی ادعا می‌کند که خواهان تعیین سرنوشت ملت‌ها از سوی خودشان است؛ اما این را برای ملت ایران یا ملت‌های سوریه و یمن نمی‌خواهد و هر کجا ملت آزاده‌ای ببیند که مخالف نفوذ آمریکا هستند، رسانه‌هایی را که مدعی دفاع از حقوق بشر هستند، می‌بینیم که از معدود افراد معترض کف خیابانی حمایت می‌کنند، اما میلیون‌ها نفری را که در مخالفت با استکبار تظاهرات می‌کنند، نمی‌بینند.

شیخ حمود درباره مساله فلسطین نیز گفت: آنچه که دلیرمردان عرین الاسود در فلسطین اشغالی انجام می‌دهند، کاملا منطبق با مفاهیم قران و اوامر الهی است. آنها در مسیر خود ثابت قدم هستند و از خداوند و رسولش پیروی می‌کنند .

عجز شیطان بزرگ در دیکته کردن به ایران

تجمع علمای مسلمان هم در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت به حضرت آیت الله خامنه‌ای، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران و تنی از چند از مقامات ارشد کشورمان حمله تروریستی به شاهچراغ را محکوم کرد.

در این پیام آمده است: تجمع علمای مسلمان تاکید می کند که این اقدام تروریستی تنها گواه عجز دشمنان جمهوری اسلامی در ایران و در راس آن شیطان بزرگ، آمریکا در دیکته کردن به این کشور است. جمهوری اسلامی ایران یقینا بر مواضع خود در حمایت از مستضعفین جهان و یاری آنها در مسائلشان و در راس آن مساله فلسطین ثابت قدم می‌ماند.

بر اساس این بیانیه، تجمع علمای مسلمان هم پایبندی خود را به خط مشی رهبر جمهوری اسلامی ایران تا تحقق آمال امت اسلامی در آزادسازی سرزمین‌های اشغالی و دستیابی به استقلال و حاکمیت اعلام می‌کند.

آمریکا و استکبار جهانی ذینفع هستند

شیخ احمد القطان، رئیس انجمن «قولنا و العمل»(گفتار ما و کار) لبنان گفت: مؤمن نبايد ظلم را بپذيرد، زيرا خداوند در حديث قدسی مي فرمايد: «يا بندگان من ظلم را بر خود حرام كردم و در ميان شما حرام كردم، پس به يكديگر ظلم نكنيد».

وی افزود: وقتی از ظالم صحبت می‌کنیم بین این ظالم و آن ظالم فرقی قائل نمی‌شویم؛ به همین دلیل می‌گوییم لعنت خدا بر همه ظالمان باد و حمله تروریستی در شهر شیراز در جنوب ایران که داعش مسئولیت آن را پذیرفت، ظلم، حرام و یک رویکرد تکفیری است که خدا از آن خشنود نمی‌شود و در سیره رسول الله جایی ندارد، زیرا همه انفجارهای تروریستی در هر جا خدمت به دشمن اسلام است.

شیخ القطان تاکید کرد: وقتی که می‌شنوید در یک زیارتگاه، مسجد، حسینیه یا کنیسه انفجاری تروریستی رخ داده همواره به محرک و حامی آن بنگرید. در پس هر انفجار ترورستی آمریکاست. در پس هر عملیات تروریستی دشمن صهیونیستی است. زیرا تنها ذینفع هر عملیات تروریستی آمریکا واستکبار جهانی است.

رئیس انجمن قولنا و العمل لبنان تاکید کرد: این یک تکلیف همیشگی ماست که چنین رفتارهایی را محکوم کنیم و از کسانی که مدعی مسلمان بودن هستند و مرتکب چنین انفجارهای تروریستی می شوند برائت جوییم.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=41214

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!