1

شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آماده خلق حماسه‌ای ماندگار

  • کد خبر : 65114
  • ۰۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۱
شیعه و سنی سیستان و بلوچستان آماده خلق حماسه‌ای ماندگار
علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان بر مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رای تاکید کرده و گفتند: روز جمعه برای مشارکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همه می آئیم چرا که هر رأی مشت محکمی بر دهان آمریکا و اسرائیل است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شمارش معکوس برای بزرگترین رویداد سیاسی آغاز شده و مردم سیستان و بلوچستان در پی آن هستند تا از بین نامزدها، فردی اصلح را برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب کنند.

در این زمینه اقشار مختلف مردم شیعه وسنی، فارس و بلوچ، پیر و جوان، زن و مرد روزهای پر تاب و تابی را از نظر سیاسی و اجتماعی تجربه می‌کنند و تقریباً همه گروه‌های سیاسی و اجتماعی وارد میدان شده‌اند تا مردم استان حماسه ماندگار را در روز جمعه هشتم تیرماه خلق کنند.

سیستان و بلوچستان همپای ملت ایران فردا هشتم تیر در آستانه رویدادی بزرگ قرار می‌گیرند که می‌تواند سرنوشت ایران را برای سال‌های آینده رقم بزند از این رو توجه به گزینه‌ها و شاخصه‌های فرد اصلح می‌تواند، ایران را به سمت تعالی و جهش پیش برد.

هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم اقشار مختلف آمادگی خود را برای مشارکت در چهاردهمین دوره از انتخابات مهم و سرنوشت‌ ساز ریاست جمهوری اعلام می‌کنند که علما و سران طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان نیز به عنوان یک قشر اثرگذار با تشکیل کمیته‌ها و ستادهای مختلف تنور انتخابات را گرم کرده‌اند تا در این عرصه سرنوشت ساز مشارکت گسترده‌ای داشته باشند و رئیس جمهور مورد نظر خود را انتخاب کنند و از این طریق در آینده کشور نقش آفرینی داشته باشند.

وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند« مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح در انتخابات مهم است»، یکی از مصادیق آن حضور در انتخابات است، چرا که علت اصرار و تأکید بر مشارکت چشمگیر در انتخابات این است که مهمترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است.

حضور پرشور ملت در انتخابات مهر تأییدی بر حقانیت نظام

عالم اهل سنت شهرستان چابهار گفت: حضور پرشور ملت در انتخابات مهر تأییدی است بر حقانیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مسیر درستی که در حال حرکت‌کردن است.

مولوی محمد علی جدگال با بیان اینکه حضور در انتخابات وظیفه شرعی و دینی و قانونی همگان است، ادامه داد: شرکت در انتخابات پاسخی به یاوه‌گویی دشمن است، تمام تلاش دشمن بر این است تا با عدم حضور مردم و کاهش مشارکت با تضعیف هسته اجرایی کشور و ادعا بر اینکه مردم از این نظام و حکومت خسته شده‌اند بهانه‌ای برای فشار بیشتر پیدا کنند.

وی بیان کرد: حضور پرشور مردم؛ یعنی انتخاب یک شخص توانمند، اصلح و قابل‌اعتماد در راس قوه اجرایی کشور و مشخص است وقتی شخصیتی با این خصوصیات بر این مسند تکیه دهد قطار پیشرفت و آبادانی سرعت بیشتری خواهد گرفت، از طرفی دیگر پیشرفت محقق نمی‌شود مگر با تلاش شبانه‌روزی دولتی که اولویت او خدمت به مردم است.

این عالم اهل سنت چابهار با بیان اینکه داشتن یک دولت و رئیس‌جمهور ایده‌آل یعنی گشایش و رفع گرفتاری‌های مردم و چرخیدن درست چرخ اقتصاد، گفت: وجود یک رئیس‌جمهور جهادی که در خدمت به مردم وقت نمی‌شناسد و دولتی که تمام برنامه‌هایش بر اساس یک نظم خاص و با اولویت رفاه و آسایش مردم است حتماً در زندگی مردم هم تأثیرات مثبتی را بر جا خواهد گذاشت.

سرافکندگی دشمنان دستاورد حضور حداکثری در انتخابات

امام جمعه اهل سنت میرجاوه گفت: در غم اتفاق تلخ و ناگوار ازدست‌دادن بهترین رئیس‌جمهور انقلاب هستیم و حالا باید پای صندوق‌های رأی حضور یافت و خلأ آن شهید را پر کنیم.

مولوی عبدالرحیم ریگیان پور بیان کرد: حضور پررنگ ما بسیار حیاتی و مهم است؛ چون دشمنان این کشور، نظام و رهبری که در رأس آنها یهود و صهیونیست است ساکت ننشسته‌اند و از روز شهادت آیت‌الله رئیسی لحظه‌ای درنگ نکرده‌اند و با تبلیغات شوم و بلندگوهای تبلیغاتی خود را علیه نظام و کشور بکار گرفته و کار را شروع کرده‌اند.

وی تاکید کرد: این دشمنان چهل و اندی سال از پیروزی انقلاب تبلیغات شوم علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده اند و حضور مردم ایران متفاوت با انتخابات مجلس شورای اسلامی است آنجا مردم بنا به مسائلی هرکس به نماینده خود رأی می‌داد؛ اما اینجا مهم ایران اسلامی است که عزت کشور است هر ایرانی این احساس را دارد و باید داشته باشد و پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کند و رأی خود را به آن شخصی که شاخصه و معیار خدمت را دارد بدهد.

انتخابات در سیستان و بلوچستان

امام جمعه اهل سنت میرجاوه خاطرنشان کرد: آمدن پای صندوق‌های رأی واجب است و یک دین و فرض برای ما و از هر قوم و طایفه‌ای در کشور است؛ چون که این خلأ پر شود و رئیس‌جمهوری بیاید و مدیریت کشور را در دست بگیرد که جز رفع مشکلات مردم فکر دیگری نداشته باشد.

وی افزود: از آحاد مردم شهرستان، استان و کشور خودم می‌خواهم که به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک‌گویند و نشان دهند که رهبر و کشور خو را دوست دارند و این خاک برای ما ارزشمند است و باید مشارکت و حضور پررنگی از خود نشان دهیم و دشمنانی که میلیاردها دلار برای براندازی این نظام هزینه می‌کنند نقشه‌هایشان نقش‌برآب شود.

مولوی ریگان پور تاکید کرد: با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی؛ یهود، صهیونیست، آمریکا و غرب انگشت‌به‌دهان خواهند ماند.

حضور برای تعیین سرنوشت

یکی دیگر از علمای اهل‌سنت چابهار با اشاره به اینکه خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرماید خداوند سرنوشت هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه خودشان در آن دخیل باشند، افزود: انتخابات ریاست جمهوری راهی برای این است که ما ملت ایران سرنوشت آینده خود را رقم بزنیم.

مولوی اقبال رسولی اظهار کرد: دشمنان اسلام و منافقان می‌خواهند نظام جمهوری اسلامی را بر هم بزنند که به قول رهبر معظم انقلاب این آرزو را به گور خواهند برد چرا که مردم با صلابت و علاقه و قاطع در سرنوشت خود شرکت خواهند کرد و این مشارکت دسته جمعی مردم مشت محکمی بر دهان یاوه‌گویانی خواهد بود که علیه نظام هستند.

وی افزود: رئیس جمهور آینده زمانی می‌تواند مشکلات را از بین ببرد که مردم با دقت شخص اصلح را انتخاب کنند بنابراین مدیریت کشور تغییرات بسیار مهمی خواهد کرد.

حفظ اقتدار کشور با حضور در انتخابات

امام‌ جمعه اهل سنت سراوان گفت: باید تلاش کرد تا اقتدار و استحکام وطن حفظ شود، مردم می‌توانند به وسیله رأی خود این اقتدار و استحکام را به وجود آورند و از آن حفاظت کنند.

مولوی سید عبدالصمد ساداتی بیان کرد: فردا انتخابات ریاست‌جمهوری که از عرصه‌های مهم تصمیم‌گیری در کشور است برگزار خواهد شد، شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی یک حق قانونی سیاسی و ملی برای واجدان شرایط است.

وی افزود: شرکت در انتخابات در جوامع دینی یک وظیفه دینی نیز محسوب می‌شود چرا که سرنوشت جامعه اسلامی با آن رقم می‌خورد و زمامداران و کارگزاران شایسته برای تصدی مسوولیت‌ها از این طریق برگزیده می‌شوند.

انتخابات در سیستان و بلوچستان

امام‌ جمعه سراوان ادامه داد: در قرآن کریم اشاره شده است که خداوند متعال خطاب به مسلمانان می‌گوید که امانت را به کسی بسپارید که متعهد و امانت‌دار باشد؛ بنابراین نمایندگی مردم یک وظیفه مهم و بزرگ و رای مردم به منزله یک امانت است، در این زمینه روایات زیادی از پیامبر اسلام داریم که نشان از اهمیت این موضوع دارد، حل‌ و فصل مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و روابط بین‌المللی از راه انتخابات و آرای مردم عملی می‌شود که مردم به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم مسوولان را انتخاب می‌کنند.

یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی در سیستان‌وبلوچستان

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان گفت: تعداد شعب اخذ رأی در استان در حال حاضر یک‌هزار و ۸۳۰ شعبه اخذ رأی است که تعداد ۹۴۷ شعبه اخذ رأی سیار و ۸۸۳ شعبه ثابت است.

عباس ابراهیمی بیان کرد: حدود ۲۵ هزار رأی اولی برای انتخابات ریاست‌جمهوری در سیستان و بلوچستان حضور دارند، همچنین ۲ میلیون ۱۳۸ هزار تعرفه اخذ رأی برای استان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی با پنج مدرک هویتی رأی‌گیری انجام می‌شد، تصریح کرد: برای نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری افراد با داشتن شناسنامه دارای کد ملی و کارت ملی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

دبیر ستاد انتخابات سیستان‌وبلوچستان افزود: رأی‌گیری به‌صورت دستی انجام می‌شود و احراز هویت افراد به‌صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد که برای این منظور ۲ هزار ۱۳۰ دستگاه احراز هویت در نظر گرفته شده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=65114

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!