2

تجدید میثاق رهبران و پیروان ادیان الهی با آرمان‌های حضرت امام (ره) + تصاویر

  • کد خبر : 64276
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۹:۰۴
تجدید میثاق رهبران و پیروان ادیان الهی با آرمان‌های حضرت امام (ره) + تصاویر
رهبران و پیروان ادیان الهی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، جمعی از نمایندگان پیروان ادیان الهی ارامنه، آشوریان، کلیمیان و زرتشتیان در آستانه سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند و ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی طی این دیدار اظهار کرد: خداوند در یکی از آیات قرآن می‌فرماید «آنچه به سوی تو وحی کردیم و آنچه ابراهیم و موسی و عیسی را بدان سفارش نمودیم آن بود که دین را به پا دارید و در آن دچار تفرقه نشوید، آنچه مردم را بدان دعوت می‌کنی بر مشرکان سنگین است»؛ در سوره «اعلی» نیز تعبیری وجود دارد که می‌فرماید، «به راستی رستگار شد آنکس که خود را از پلیدی‌ها پاک گردانید».

امام خمینی(ره) در روز بیستم جمادی‌الثانی ۱۳۲۰ هجری قمری مطابق با ۳۰ شهریـور ۱۲۸۱ هجری شمسی در شهرستان خمین از توابع استان مرکزی و در خانواده‌ای اهل علـم و هجرت و جهاد پـای بـر خـاکدان طبیعت نهاد و در ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعی پیوست.

یادگار امام با اشاره به مواضع صریح رهبر کلیمیان ایران در جریان جنگ اخیر غزه نیز تأکید کرد: ظلم ملیت و دین ندارد؛ هرکس ظلم کند بد است و باید آن را محکوم کرد؛ «امام صادق(ع) به یکی از اصحاب خود گفتند، کار بد از همه بدتر است و از شما بدتر و کار خوب از همه خوب‌تر است؛ اما از شما خوبتر» از همین رو اگر خود را پیرو پیامبر اسلام(ص)، یهود و یا عیسوی بدانیم و ظلم کنیم، بدتر است.

وی در پایان افزود: باید برای حفظ گوهر ناب پیام پیامبران که گوهری الهی است، تلاش کنیم؛ اگر پیامبران را از تاریخ بشر بگیریم، تاریخ هیچ جای تفاخر ندارد زیرا پیامبران هستند که انسان‌ها را بالا می‌کشند.

نماینده ارامنه که از سوی اسقف اعظم ” کشیش گیری گوری” حضور داشت، گفت: بسیاری از پدران ما همشهری و همسایه حضرت امام بودند و شهادت می‌دهند ایشان فردی مومن، مقید به فرامین دین اسلام بود. هر کسی که مقید به دین خود و امام باشد، مطمئنا به تمام ادیان احترام می‌گذارد و مورد احترام تمام اقشار قرار می‌گیرد. رابطه‌ امام با همسایگان ارمنی به صورتی بود که، وقتی به ایران آمدند به دنبال همسایه ارامنه خود بودند و امام هرگز همسایگان خود را فراموش نکردند و این یکی از دستورالعمل‌های انجیل است.

تجدید میثاق رهبران و پیروان ادیان الهی با آرمان‌های حضرت امام (ره)





لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=64276

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!