3

ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان در شهر باستانی اور عراق

  • کد خبر : 37101
  • ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان در شهر باستانی اور عراق
استانداری ذی‌قار چندی پیش ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان در منطقه شهر باستانی اور در عراق را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، این مرکز شامل عبادتگاه‌های اسلامی و یهودی و مسیحی و صابئی و سالن و انجمن گفت‌وگوی ادیان در زمینی به وسعت یک هکتار خواهد بود.

این پروژه در راستای احیای شهر باستانی اور، یکی از مهم‌ترین و کهن‌ترین مراکز باستانی عراق که زادگاه حضرت ابراهیم دانسته می‌شود، اجرا خواهد شد که از پروژه‌هایی است که پس از دیدار پاپ فرانسیس از عراق در مارس 2021 تعریف شده است.

در سال گذشته، هیئت دولت عراق ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان در این منطقه را تصویب کرد.

«غسان الخفاجی»، معاون امور برنامه‌ریزی استاندار ذی‌قار (مرکز آن: ناصریه) اعلام کرد که این پروژه با صدور مجوز برای ساخت اولین کلیسا در این منطقه وارد  فاز اجرایی شده است.

او گفت که یک شرکت تخصصی در حال تهیه زیرساخت‌های آب و فاضلاب و جاده در منطقه است و یک شرکت سرمایه‌گذار خصوصی نیز ساخت کلیسا را به زودی آغاز می‌کند.

وی گفت که این پروژه بخشی از شهر گردشگری اور است که قرار است در کنار شهر باستانی اور با هماهنگی یونسکو ساخته شود و این منطقه را به یک قطب مهم گردشگری تبدیل کند.

در دسامبر گذشته، «عامر عبدالرزاق»، مدیر بخش آثار باستانی و میراث فرهنگی استان ذی‌قار، گفت که  پروژه شهر گردشگری اور در زمینی به وسعت 200 هکتار ساخته می‌شود و نخستین پروژه از این نوع در بخش گردشگری است.

او گفت که مبالغی از صندوق بازسازی استان ذی‌قار برای ایجاد زیرساخت‌های کامل طی قراردادهایی با شرکت‌های معتبر اختصاص داده شده و افزود که این استان شاهد سفر هزاران گردشگر داخلی و خارجی خواهد بود که موجب توسعه بخش گردشگری و افزایش اشتغال در استان خواهد شد.

«احمد الخفاجی»، استاندار ذی‌قار، نیز در مراسم کلنگ‌زنی این پروژه گفت که استان ذی‌قار در آستانه عصر تازه‌ای از تاریخ کهن خود است که از 4 هزار سال پیش از میلادی آغاز می‌شود.

او گفت که با تکمیل این پروژه گردشگری که 19 میلیارد دینار (13 میلیون دلار) برای آن از دبیرخانه هیئت دولت اختصاص یافته، استان ذی‌قار مرکز توجه گردشگری در جهان خواهد بود.

الخفاجی تأکید کرد که این پروژه شامل ساخت مرکز گفت‌وگوی ادیان و مبادلات فرهنگی، مسجد، کلیسا، هتل های پنج ستاره و سوئیت‌های گردشگری و البته زیرساخت‌های لازم شامل شبکه آب و فاضلاب خواهد بود که همه توسط شرکت‌های معتبر اجرا می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=37101

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.