0
رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه:

رهبران دینی جهان واقعیت‌های ادیان را معرفی کنند

  • کد خبر : 46176
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
رهبران دینی جهان واقعیت‌های ادیان را معرفی کنند
بختیار در سمینار «گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت» که به میزبانی دانشگاه اروپه حراره برگزار شد، گفت: رهبران دینی جهان می‌توانند با همگرایی و اتحاد واقعیت‌های ادیان را معرفی کنند و زمینه ساز بستر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان کنار هم باشند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه و با همکاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و برخی از نهادهای علمی و دینی زیمبابوه، سمینار «گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت» در محل دانشگاه اروپه حراره برگزار شد.

در این سمینار که دپارتمان فلسفه،‌ ادیان و اخلاق دانشگاه زیمبابوه و دانشگاه اروپه همکاری داشتند، رهبران برجسته دینی زیمبابوه، ‌اساتید دانشگاه و رؤسای نهادهای دینی،‌ دانشجویان و … حضور یافتند.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی کشورمان در زیمبابوه در ابتدای سخنرانی خود، پیام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی ایمانی‌پور، رئیس شورای سیاستگذاری و هماهنگی گفت‌وگوی ادیان جمهوری اسلامی ایران را پیرامون «گفت‌وگوی دینی بین اسلام و مسیحیت» قرائت کرد.

وی در ادامه، به تشریح چهره واقعی اسلام پرداخت و گفت: محققان، اندیشمندان و رهبران دینی جهان می‌توانند با همگرایی و اتحاد واقعیت‌های ادیان را معرفی کنند و از طرفی زمینه ساز بستر همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان کنار هم باشند تا با ایجاد شناخت عمیق، مانع از پیشرفت انحرافاتی همانند گروه‌های تروریستی باشند.

بختیار اظهار داشت: ما معتقدیم که همه انبیاء هدف یکسانی را دنبال کرده‌اند و آن هدایت مردم به سوی رستگاری، اخلاق، معنویت و عدالت است. بی شک صلح و امنیت در پرتو همزیستی مسالمت آمیز بشریت به ارمغان خواهد آمد.

نقش اسلام و مسیحیت برای همزیستی مسالمت آمیز در جهان

سهرابی‌فر، رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب به چالش‌های دینداری در جهان مدرن پرداخت و اموری چون رشد عقلانیت ابزاری، فردگرایی، فیزیکالیسم و رشد بنیادگرایی را عواملی تهدید کننده برای ایمان دینی معرفی کرد.

وی در ادامه، راهکار خود را مبنی بر ارائه فهم اصیلی از دین که متناسب با شرایط جهان جدید باشد، مطرح کرد و افزود: اسلام و مسیحیت از ظرفیت مشترک عظیمی برای احیای زندگی اصیل دینی و احیای اخلاق، معنویت، صلح و همزیستی مسالمت آمیز برخوردارند.

در ادامه این نشست، اساتید دانشگاه‌های زیمبابوه و اروپه،‌ رهبران مسیحی و مسلمان، رؤسای نهادهای مذهبی و دانشجویان سخنرانی خود را مبنی بر احترام ادیان به یکدیگر و نقش رهبران ادیان در همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان ارائه و به سؤالات حاضران در جلسه پاسخ دادند.

به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در بیانیه پایانی این نشست به نقش رهبران دینی نسبت همزیستی مسالمت آمیز ادیان و توسعه درک ایمان پیروان ادیان نسبت به یکدیگر اشاره شد و همچنین، حاضران هرگونه توهین به کتب مقدس و سایر ادیان آسمانی را محکوم کردند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.