4

ترسیم چشم انداز صلح در نشست تاریخی میان ادیانی در لندن

  • کد خبر : 36690
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۱ - ۸:۴۰
ترسیم چشم انداز صلح در نشست تاریخی میان ادیانی در لندن
نشست تاریخی میان ادیانی در لندن چشم انداز صلح در جهان را ترسیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، «عبدالله بن بیه»، بنیانگذار مجمع صلح ابوظبی و محقق اسلامی مشهور با «افرایم میرویس»، یازدهمین خاخام اعظم جماعات متحد کشورهای مشترک المنافع برای گفتگوی تاریخی در مورد روابط میان ادیانی دیدار کرد.

این رویداد با عنوان «مهربانی، انسانیت و شکوفایی جوامع ادیانی در بریتانیا» اولین رویداد مشترک بود که بر به رسمیت شناختن ارزش های مشترک در صلح تأکید کرد.

بن بیه، رئیس شورای فتوای امارات متحده عربی و رئیس مجمع صلح ابوظبی تاکید کرد که همزیستی تنها گزینه برای این منطقه و برای جهان است.

وی افزود: این چیزی است که عقل، تاریخ و کتاب مقدس همه ادیان به ما می آموزند. من امیدوارم که سهم رهبران در گسترش صلح و هماهنگی در سراسر جهان ادامه یابد.

بن بیه یکی از کارشناسان برجسته جهان در اصول حقوق اسلامی یا اصول فقه است. او به طور گسترده به عنوان یک مرجع برجسته در گفتمان تساهل شناخته می شود و بخش اعظم کار خود را وقف نشان دادن ارزش های برابری و حقوق بشر کرده است.

منصور ابولهول، سفیر امارات متحده عربی در بریتانیا، اظهار کرد: به رسمیت شناختن متقابل قدرت ارزش‌های مشترک نمونه‌ای برای گفت‌وگوی صلح‌آمیز و سازنده است که در دیپلماسی نیز کاربرد دارد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=36690

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.