1

بحرین؛ میزبان نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت

  • کد خبر : 49679
  • ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۹:۵۰
بحرین؛ میزبان نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت
نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت با حضور شخصیت‌های مسلمان و مسیحی دیروز، سوم خرداد ماه در بحرین برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، هدف از برگزاری نخستین نشست کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت بررسی تلاش‌های مشترک بر اساس نقش رهبران دینی در مواجهه با چالش‌های جهانی معاصر و ترویج گفت‌وگو و همکاری اسلامی و مسیحی عنوان شده است.

در بیانیه پایانی این نشست بر اهمیت تلاش‌های رهبران دینی در نگاه به تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی و خطراتی که برای آینده بشریت ایجاد می‌کند، اشاره شده است. این بیانیه نقشی را که گفت‌وگوی بین مذهبی و بین فرهنگی می‌تواند در افزایش مشارکت رهبران و نهادهای مذهبی در مقابله با تغییرات آب و هوایی در کنفرانس آینده «تغییرات آب و هوایی سازمان ملل ۲۰۲۳ در امارات COP۲۸» ایفا کند، برجسته خواهد کرد.

در این بیانیه بر ضرورت آماده‌سازی پروژه آتی که شامل ابتکارات مختلف برای تقویت گفت‌وگو میان پیروان مذاهب مختلف با تمرکز ویژه بر گفت‌وگوی اسلامی و مسیحی، اشاره شده است.

در این جلسه کاردینال میگل آنجل آیوسو، رئیس شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان، قاضی محمد عبدالسلام، دبیر کل شورای بزرگان مسلمانان، پروفسور عباس شومان، معاون سابق الازهر، سناتور ذوالکفلی محمد البکری، عضو شورای بزرگان مسلمان و عضو مجلس سنای مالزی به همراه مهمانانی دیگر از بحرین حضور داشتند.

کمیته دائمی گفت‌وگوی اسلام و مسیحیت بر اساس یک یادداشت تفاهم مشترک بین شورای بزرگان مسلمانان مستقر در ابوظبی و شورای پاپی گفت‌وگوی بین ادیان در سال ۲۰۲۲ در امارات تأسیس شد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=49679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.