2
پژوهشگر حوزوی:

مسیحیت تبشیری پست مدرن خطرناک تر از سنتی است

  • کد خبر : 39231
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ - ۱:۰۱
مسیحیت تبشیری پست مدرن خطرناک تر از سنتی است
هاتف الحسینی گفت: مسیحیت تبشیری که قصد استحاله هویتی دارد بسیار خطرناک است، چرا که با استحاله اسلامی همه جامعه اسلامی را از بین می برد، در حالی که روش سنتی یک فرد مسیحی می شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، سیدجعفر هاتف الحسینی نویسنده تغییر دین در میسیولوژی است. او سالهاست با پژوهش در علم میسیولوژی و مدل های تبشیری مسیحیت توانسته تکنیک های مسیحیت تبشیری را شناسایی کند.

وی معتقد است: تبشیر پست مدرن، قصد استحاله هویتی اسلام را دارد به همین خاطر از روش سنتی خطرناک تر است.

گفت وگوی این نویسنده و پژوهشگر میسیولوژی را در ادامه بخوانید:

هویت چه جایگاهی در تبشیر پست مدرن دارد؟

در روش سنتی با الهیات و شبهات ضد اسلامی قصد جذب افراد محدودی را دارند. در مدل های جدید هویت اسلامی به عنوان اصل جامعه اسلامی مورد هدف قرار می گیرد. هویت به معنای کیستی، جایگاه فرد برای خودش و نسبت به جامعه اطراف است.

اگر مسلمانی فقط اسم مسلمانی داشته باشد و همه مبانی اسلام را را رد کند، یک نگرش جدید ایجاد می شود که غیر از اسلام محمدی اصیل است. ضربه به هویت اسلامی برای نابودی اسلام در نسل های آینده است تا با ایجاد انحراف اسلام اصیل با فرق شبه اسلامی تجزیه شود.

مثالی در مورد هویت در تبشیر پست مدرن بزنید؟

اسلام و مسیحیت هم وجه تشابه دارند که طبق رهنمود قرآن برای زندگی مسالمت آمیز است و هم وجه تمایز برای حفظ هویت اسلامی از اغیار است. هویت اسلامی یک هویت مستقل بوده. در مدل های جدید تلاش می شود مسلمانان دو هویتی یعنی مسلمانی که به دو مبانی اسلام و مسیحیت اعتقاد دارند تربیت کنند. مدل هایی با نام جنبش درونی، کریسلام، مسلم بایبل، مسلمانان پیرو مسیح، اسلام عامیانه مدل نویسی شده است که منابع زیادی در میسیولوژی وجود دارد.

اسلام و مسیحیت تفاوت های زیادی دارد به عنوان مثال چگونه یک مسلمان تثلیث را به عنوان توحید اسلامی می پذیرد؟

در مسیحیت الهیات میسیون برای تبشیر مسیحیت استفاده می شود به این صورت الهیات کلاسیک برای مسیحیان با الهیات برای غیر مسیحیان متفاوت است به نوعی یک دو رویی است که به مسلمانان تثلیث را توحید و برای هندوها تثلیث را سه خدایی معرفی کنند. الهیات زمینه مند سازی تلاش را برای جذب هر دروغی را به مخاطب خود ارایه دهد. از این رو برخی از کشیشان الهیات زمینه مند سازی یک تجاوز به حدود اسلامی را خلاف اخلاق و انسانیت می دانند.

مصداقی در مورد تغییر هویت اسلامی در تبشیر جهان اسلام توضیح دهید؟

قرآن به عنوان معجز خداوند و اصلی ترین منبع ایمانی مسلمانان است. مسیحیت تبشیری توان تغییر در متن قرآن را ندارد به همین خاطر در زمان کنونی دست به تولید تفسیر مسیحی از قرآن زدند. تفاسیری که یک نگرش جدید مطابق با مسیحیت ارایه دهد. تفسیر مسیحی از قرآن که بر خلاف نص صریح قرآن، با یک نگرش عجیب عیسی بر صلیب رفت و روی صلیب مرد و تثلیث را توحید معرفی می کند. مسیحیان که مورد مذمت قرآن قرار می گیرند سه خدا پرست معرفی کند، نه معتقد به تثلیث. به همین خاطر مسیحیان مخاطب قرآن را از فرق مسیحیان منقرض شده می داند.

مسیحیت تبشیری که قصد استحاله هویتی دارد بسیار خطرناک است، چرا که با استحاله اسلامی همه جامعه اسلامی را از بین می برد، در حالی که روش سنتی یک فرد مسیحی می شود.

نیاز است محققان و پژوهشگران ادیانی در روش های جدید تبشیر تحقیقات عمیقی انجام دهند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39231

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.