4

خرید و فروش انجیل در دیوار

  • کد خبر : 40846
  • ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۴:۳۰
خرید و فروش انجیل در دیوار
اخیرا آگهی هایی در دیوار دیده می شود که حاکی از خرید و فروش کتاب مقدس مسیحیان، یعنی «انجیل» به اشکال مختلف است که یک امر غیرقانونی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حدود یازده سال است که اپلیکیشن و وبسایت «دیوار» مرجعی برای ثبت آگهی نیازمندی های میلیون ها ایرانی قرار گرفته است. در این پلتفرم که زمینه انتشار انواع و اقسام نیازمندی های مردم در آن وجود دارد، از املاک و جواهرات تا لوازم و وسایل خُرد خرید و فروش می شود.

موضوع مورد بحث ما این است که اخیرا آگهی هایی در این پلتفرم دیده می شود که حاکی از خرید و فروش کتاب مقدس مسیحیان، یعنی «انجیل» به اشکال مختلف است.

فروش انجیل در ابعاد و طرح های متنوع!

در آگهی های منتشر شده در رابطه با فروش انجیل، در یک مورد به طور واضح اقدام به فروش انجیل کاملا نو در ابعاد مختلف شده است که امکان دارد یک منبع درآمد از طریق فروش کتاب انجیل باشد که مصداق نشر و تبلیغ مسیحیت تبشیری است.

نکته جالب توجه این است که در این ایام اغتشاشات که شبکه های مسیحیت تبشیری به دنبال تهییج و تشویق مردم به آشوب و اغتشاش هستند، دیوار نیز امکان تبلیغات برای آنها را فراهم کرده است که یک امر غیرقانونی است.

تخلف از قانون

با توجه به اصل یکصد و بیست و سوم ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (تعزیرات و مجازات­های بازدارنده) که در خصوص اهانت به ادیان و مذاهب قانونی و اقوام ایرانی است، هرگونه فعالیت آموزشی و یا تبلیغی انحرافی مغایر و یا مخل به شرع مقدس اسلام تخلف محسوب می شود که فروش علنی انجیل توسط افراد و اجازه انتشار این آگهی ها از مصادیق این قانون به شمار می آید.

در سال های اخیر شاهد پرداختن به اعیاد مسیحیت مانند کریسمس از سوی سلبریتی های ایرانی هستیم که ملغمه ای از فرهنگ غرب و مسیحیت تبشیری را به مخاطب در فضای مجازی القا می کند. به عنوان مثال بازیگر هنجارشکنی چون پرستو صالحی مستقیما در صفحه اینستاگرام خود به نشر متن انجیل و تصویر حضرت مریم می‌پردازد.

دست پنهان مسیحیت تبشیری

این مسئله دور از ذهن نیست که ایجاد فضای تبلیغاتی برای گرایش به مسیحیت و فروش کتاب هایی چون انجیل یک مسئله برنامه ریزی شده از سوی مسیحیت تبشیری باشد.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=40846

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.