1

تکرار بازی اوباما از سوی ترامپ/ حمایت از مسیحیت تبشیری

  • کد خبر : 2067
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
تکرار بازی اوباما از سوی ترامپ/ حمایت از مسیحیت تبشیری
مسیحیت ادعای دوری از سیاست دارد و بارها و بارها این مطلب از سوی مسیحیان به ویژه مسیحیان تبشیری مطرح شده که ما کاری به سیاست نداریم.

به گزارش مفاز؛ مسیحیت ادعای دوری از سیاست دارد و بارها و بارها این مطلب از سوی مسیحیان به ویژه مسیحیان تبشیری مطرح شده که ما کاری به سیاست نداریم.

این ادعا اما با رفتار آنها در تضاد کامل است چنان که در مواقع بسیاری مسیحیان تبشیری با دخالت مستقیم در سیاست کشورهای دیگر به بهانه های واهی حقوق بشری تلاش دارند تا بازی مورد نظر خود را به اجرا درآورند.

این رفتاری است که به اشکال متفاوت اما ماهیت مشابه از سوی عناصر و رسانه های تبشیری و  دولتمردان طرفدار ایدئولوژی آنها تکرار شده و در آینده نیز تکرار خواهد شد.

آخرین نمونه این رویکرد توئیت ترامپ خطاب به رئیس دولت ترکیه در خصوص کشیش پروتستانی است که به جرم جاسوسی در زندان به سر می‌برد. ترامپ در این توئیت ضمن اعلام بی گناهی این کشیش، از اردوغان درخواست کرده که برای آزادی او کاری انجام دهد.

تویئت منتشر شده توسط دونالد ترامپ

چنانچه گفته شد این اولین بار نیست که یکی از روسای جمهور ایالات متحده چنین درخواست غیر قانونی مطرح می‌کند. به عنوان نمونه در قضیه سعید عابدینی فردی که به اتهام اقدامات تبشیری و فساد گسترده اخلاقی بازداشت شده بود اوباما و دیگر مسئولین آمریکایی چندین بار درخواست آزادی او را مطرح کردند.

بررسی این رفتارهای مشابه، این سئوال را به ذهن متبادر می‌کند:

1-کشیشان پروتستان چه سودی برای آمریکا دارند و جایگاه آنها در سیاست خارجی آمریکا کجاست؟

2- با چه هدفی به کشورهای منطقه اعزام می‌شوند که دستگیری آنها تا این اندازه ایالت متحده آمریکا را پریشان کرده و به واکنش وامی‌دارد؟

تکرار بازی اوباما از سوی ترامپ / حمایت از مسیحیت تبشیری

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=2067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.