4

سید حسنی یا شیاد شیطان‌پرست؟

  • کد خبر : 16935
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶
سید حسنی یا شیاد شیطان‌پرست؟
سرکرده یک فرقه که با معرفی خود به عنوان نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با بدعت گذاری در دین و اغفال و فریب مردم به هتک حرمت از 6 دختر و 2 زن دارای همسر اقدام و یک میلیارد تومان از مریدان خود کلاهبرداری کرده است، از سوی ضابطان قضایی دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، به دنبال اطلاع مسوولان از فعالیت یک تشکیلات مخوف در نقاط مختلف کشور، موضوع فعالیت این گروه مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت و مشخص شد فردی به هویت ق ص با معرفی خود به عنوان نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) به جذب مرید برای خود اقدام و با بدعت گذاری در دین و ایجاد فضای رعب و وحشت برای مریدان خود از آنها اخاذی می‌کند.
با بررسی و تحقیق در این زمینه معلوم شد این فرد 3 همسر دارد و سال 1365 به استخدام یک نهاد دولتی در آمده و در سال 71 محل خدمت خود را ترک و با معرفی خود به نام سید حسنی، به جذب مرید برای خود اقدام کرده است، به طوری که در این ارتباط در سال 1373 در لاهیجان دستگیر و پس از ارائه وثیقه از زندان، متواری و در دی ماه سال 1375 بار دیگر دستگیر شده است.تشکیلات مخوف
با قرار گرفتن پرونده این مدعی دروغین و شیاد در دستور کار مسوولان مربوطه، بررسی و تحقیق در این زمینه ادامه یافت و سرانجام این فرد شیاد که با حیله و ترفند موفق به جذب هزار مرید برای خود در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، آذربایجان و خراسان شده بود، مریدان خود را به عنوان لشکریان امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی و به دریافت حق الناس، خمس و زکات اقدام می‌کرد، در یک عملیات ویژه بار دیگر دستگیر شد.
با بررسی و تحقیق در خصوص این مدعی شیاد مشخص شد وی نمازهای مختلف را ابداع کرده و با ارائه ادعیه و اذکار طولانی و طاقت فرسا که هیچ مبنای دینی نداشت، مریدان خود را وادار به ریاضت‌های سخت و غیرقابل تحمل می‌کرده است.
در بررسی و تحقیق مشخص شد، فرد شیاد یک تشکیلات مخوف و منسجم را ایجاد کرده و چارت تشکیلاتی وی بسیار دقیق تنظیم شده است. برای نمونه مسوول امور مالی، بانوان، امور استان‌ها و … به صورت هدفمند و با دقت و تامل تهیه و دنبال می‌شده است.افراد زیرمجموعه
تحقیقات حاکی از آن بود که اعضای این فرقه به شناسایی افراد با نفوذ و کسانی که دارای موقعیت مناسب اجتماعی بودند، اقدام و آنها را جذب می‌کردند. برای نمونه، دکتر م ب و مهندس م الف پس از جذب به عنوان مسوول فرقه اصفهان انتخاب شدند. در مراحل دیگر به این شیوه عمل شده است:
1- خانم مریم، مسوول امور بانوان در اصفهان با 40 زیرمجموعه
2- دکتر م- الف و دکتر الف- م مسوول امور تهران و همسر دکتر م الف به عنوان مسوول امور بانوان
3- دکترق و مسوول کرج
4- هـ- ى مسوول تبریز
5- دکتر الف رئیس یکی از بیمارستان‌های مشهد
6- هـ – شی مسوول شیراز …
7- …تخیلات فردی
در گزارش‌های بعدی مشخص شد سرکرده فرقه با سوء استفاده از یک حدیث که در آن از جوانمردی‌های فردی به نام صالح مواردی بیان شده است عنوان می‌کرد من همان صالح هستم و مشخصات من که دارای شکم بزرگ، شانه‌های پهن هستم دقیقا در این حدیث، در کتاب روزگار رهایی درج شده است.
وی با توسل به اوهام و خرافات در جلساتی که با حضور مریدان انجام می‌گرفت، عنوان می‌کرد صاحب الزمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از شما ناراحت است و باید تنبیه شوید و برای رضایت صاحب عصر باید تزکیه نفس کرده و روزه سکوت بگیرید.
براساس اظهارات یکی از همسران این مدعی شیاد، او با اوهام و خرافات، اقدام به فریب و اغفال زنان و دختران مرید می‌کرده است به طوری که در تحقیقات راجع به مسائل اخلاقی وی معلوم شد مرد شیاد 6 دختر را بدون اجازه والدین آنها به عقد و ازدواج خود در آورده و علاوه بر این موضوع وی با 2 زن دیگر که دارای همسر بوده‌اند، ارتباط نامشروع داشته است.اذکار و اوراد عجیب و غریب
مدعی شیاد با ارائه دستورهای عجیب و غریب و اذکار و اوراد به صورت جدی باورهای مریدان خود را مورد هدف قرار داده بود به طوری که وی به هر مرید گفته بود در هر مسجدی 351 مرتبه با خلوص نیت بیان کنید الهی به حق سید! مدعی دروغین علاوه بر این موضوع صلوات را نیز تغییر داده و از مریدان خود درخواست کرده بود به جای صلوات بگویند: اللهم صل علی آقا سید!ادعاهای مدعی شیاد
موارد زیر از ادعاهای این فرد شیاد بود:
1- معرفی خود به نام سید حسنی و فردی که به طور مرتب با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) رابطه دارد.
2- جذب خانم‌ها در شبکه به جهت شیادی و موارد غیراخلاقی
3- ادعای ملاقات حضور با امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)
4- ادعای ملاقات با امام در عالم رویا به طوری که یک بار در جمع مدعیان اعلام نموده است پس از ملاقات با حضرت در رویا ایشان فرموده‌اند که ظهور من ناگهانی است.
5- بدعت گذار در دین با اوراد و اذکار عجیب و غریب
6- تاکید بر این که وی نایب امام زمان است.
7- تاکید یکی از مریدان درجه اول مبنی بر این که (ق – ص) مرد مدعی خود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است.
8- خود را دارای توان طی الارض معرفی می‌کرده است.
9- ادعای دریافت دستور از عالم غیب
10- انداختن انگشتری مخصوص در ظرف آب و خوراندن آب درون ظرف برای روشن شدن چشم و دل مریدان
11- خود را برتر از همه دانستن
12- قرار دادن چهره خود به جای شمایل منتسب به امام رضا (علیه السلام). وی عنوان می‌کند شباهت عجیبی به امام هشتم شیعیان دارم.
13- قرار دادن خال به صورت و عنوان کردن این موضوع که خال او‌هاشمی است. در برخی اوقات نیز مدعی شده است من سایه امام زمان هستم.
14- خود را محرم زنان دانسته و از آنها درخواست برداشتن حجاب می‌کند.مرد مدعی از نگاه یکی از همسران
یکی از همسران مدعی شیاد در ارتباط با شوهر خود موارد زیر را عنوان می‌کند: 1- او 2 مرحله مرا وادار به سقط جنین اجباری کرد.
2- دخالت در زمینه‌های دینی و تعیین زمان تولد فرزندان براساس ماه قمری که با توجه به این موضوع، وی مجبور به سقط 2 جنین خود شده است.
3- اعلام زود یا دیرهنگام وقت شرعی
4- افطار و اقامه نماز، زودتر و یا دیرتر از زمان شرعی
5- تعیین زمان عید فطر بنا به سلیقه خود
6- دستور به مریدان برای شکستن روزه
7- توھین به مراجع عظام
8- فراموشی رکعت‌های نماز یومیه
9- بدگویی نسبت به زنها به طوری که عنوان می‌کرد زنها آدم نیستند.انحرافات
اما اعترافات متهم در نوع خود قابل تامل و توجه است. وی پس از دستگیری با اعتراف به فریب و اغفال بیش از هزار مرید که با حیله و نیرنگ در گوشه و کنار کشور پیدا کرده است، در اعترافات خود موارد زیر را بیان می‌کند:
1- خود را نایب امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) معرفی می‌کردم
2- استفاده از چند شناسنامه جعلی برای ازدواج
3- استفاده از اسامی مختلف
4- فریب و اغفال افراد تحصیلکرده مانند پزشک، مهندس و دانشجو،
5- دریافت خمس، زکات و هدیه
6- واریز مبالغ قابل توجهی به یک حساب در کشور هلند برای لاتاری
7- فروش انگشترهایی با 2 تصویر که به ادعای او آن تصاویر منتسب به حضرت علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا (س) است.اتهامات
بنا بر اطلاعات به دست آمده، اتهامات این فرد شیاد پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه به شرح زیر اعلام شده است:
1- فرار از خدمت
2- اقدام علیه امنیت کشور
3- تمرد مقابل ماموران
4- اهانت به مسوولان نظام
5- معرفی خود به نام سید حسنی و کلاهبرداری نزدیک به یک میلیارد تومان
6- اخذ وجوهات شرعی شامل خمس و زکات.
7- استفاده از اسناد مجعول
8- ازدواج با دختر جوان بدون اجازه والدین
9- استفاده از اسامی جعلی و ارائه اسناد و مدارک که اسامی جعلی در آن درج شده بود.
10- بدعت گذاری در دین
11- استفاده از پول‌های مریدان در تجارت لاتاری در اینترنتپایان ماجرا چه خواهد بود؟
اگرچه اعضای این فرقه با هوشیاری ماموران یکی پس از دیگری دستگیر شدند، بررسی ابعاد مختلف این پرونده، حاوی نکات درخور تاملی است.
استفاده از اعتقادات مذهبی مردم، دور نگه داشتن مریدان از مراجعه به مراجع و اساتید حوزه برای پرسش و دریافت پاسخ مناسب. بیان دروغ‌های بزرگ و بزرگ بینی سرکرده فرقه و مریدان درجه اول و عوامل دیگر موجب شده است مشکلات عدیده‌ای برای خانواده‌ها و مریدان پیش آید. به طوری که در یک مرحله ایجاد شرایطی خاص، فرد مدعی عنوان می‌کند امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) از مریدان خود ناراضی است و این امر موجب بروز استرس می‌شود و برخی از آنها دچار مشکلات بسیار جدی روحی و جسمی و در بیمارستان بستری می‌شوند.
اگر بخواهیم به تمام زوایای این فرقه منحرف اشاره کنیم، قطعا مواردی بیان خواهد شد که ممکن است برای برخی مریدانی که فریب سرکرده شیاد را خورده‌اند، ایجاد مشکل کند. اما به طور یقین می‌توان به این نکته تاکید کرد که این بازارهای شیادی، راهی برای سودجویی و سوء استفاده از اعتقادات و باورهای مردم است.
این افراد عمدتا پس از هر شیادی، به ساده دلی مریدان خود می‌خندند و بر خود می‌بالند که با حماقت مریدان خود به نان و نوایی رسیده‌اند. چرا باید به این مدعیان اعتماد کرد؟

منبع مقاله:
جمعی از نویسندگان؛(1388)، کژراهه (گزارش‌هایی از فرقه‌های نوپدید و عرفان‌های دروغین)، تهران: موسسه جام جم، چاپ اول.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=16935

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

error: Content is protected !!