7

برگزاری دوره یوگای خنده غیرقانونی است

  • کد خبر : 28341
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳
برگزاری دوره یوگای خنده غیرقانونی است
با  استعلامی که از انجمن یوگای ایران صورت گرفت مشخص شد، برگزاری دوره های یوگا با هرگونه پیشوند و پسوندی غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، پس از انتشار خبری مبنی بر برگزاری یوگای خنده در استان البرز واکنش های منفی نسبت به برگزاری این برنامه در فضای مجازی منتشر شد.

در همین راستا با  استعلامی که از انجمن یوگای ایران صورت گرفت مشخص شد، برگزاری دوره های یوگا با هرگونه پیشوند و پسوندی غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود.

متن نامه از قرار زیر است:

جناب آقای ملایی سفید دشتی

ریاست محترم فدراسیون همگانی ج‌ا‌ا

با سلام؛

احتراما عطف به نامه مورخ ۶.۹.۱۴۰۰ به شماره ۱۴۰۰/۲۷۷/۲۰۱۲ هیئت ورزش همگانی استان اصفهان، به استحضار می‌رساند:

همانگونه که قبلا اعلام گردید، انجمن ورزشی یوگا مطابق ضوابط و منابع فدراسیون جهانی و تنها با نام ورزش “یوگا”، بدون هر پیشوند یا پسوندی در ایران فعالیت دارد. لذا هرگونه فعالیت یا برگزاری دوره با عناوین نامتعارف از قبیل یوگا خنده و… خارج از چهارچوب اعلامی انجمن و غیرقانونی بوده و تخلف محسوب می‌شود و مستلزم برخورد جدی در این خصوص از طریق کمیته های انضباطی می باشد. با تشکر

 

ممنوعیت یوگای خنده

شایان ذکر است این نامه در پاسخ به استعلام هیئت ورزش‌های همگانی اصفهان درباره برگزاری یوگای خنده از سوی انجمن ورزش یوگا ارسال شده است.

 

ممنوعیت یوگای خنده

یوگا امروزه به یک صنعت و کسب و کار گسترده تبدیل شده است. از فروش لباس و محصولات غذایی گیاهی گرفته تا فروش مجسمه‌ها و اشیاء مقدس هندویی که ادعا می‌شود انرژی خاصی دارند. برگزاری کلاس‌های گوناگون و گاهی گران قیمت اصلی‌ترین بخش این کسب و کار است.

تحقیقات علمی عوارض متعدد جسمی را در یوگا شناسایی کرده و متخصصات علوم پزشکی در دنیا بارها تذکر داده‌اند که یوگا خطرات زیادی را به همراه دارد. از سوی دیگر مربیان یوگا از أنواع پوشش‌ها و روش‌ها برای ترویج یوگا استفاده می‌کنند. یکی از این روش‌ها آمیختن یوگا با انواعی از روش‌های خندیدن است که به نام یوگای خنده مشهور شده است.

یوگای خنده در سال ۱۹۹۵ و توسط یک پزشک عمومی بازنشسته به نام «مادان کاتاریا» در بمبئی پایه‌گذاری شد. خنده‌درمانی یک از روش‌های کاهش مشکلات روانی و فیزیولوژیکی در حوزه پزشکی است و هیچ ارتباطی با یوگا ندارد. اما مادان کاتاریا با ترکیب تکنیک‌های تنفس یوگا یا همان پرانایاما با خنده، مفهوم یوگای خنده را ایجاد کرده است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=28341

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.