1

محمد علی طاهری، پیامبری دروغگو

  • کد خبر : 45714
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
محمد علی طاهری، پیامبری دروغگو
محمد علی طاهری مدعی بود که عرفان حلقه در امتداد عرفان اسلامی است ولی التزامی به شریعت ندارند و التزام آنها به شبکه شعور می باشد. دروغ گویی های زیادی در سخنان و رفتار وی مشهود است.

پایگاه خبری مفاز – محمد علی طاهری مدعی است در مهر  1357در یک لحظه با یک موجود با شعور، آگاه، قدرتمند و زنده مواجه می شود. طاهری شهودات و الهاماتی که از این موجود دریافت کرده است را در کتاب‌هایی مانند: موجودات غیر ارگانیک، عرفان کیهانی(حلقه)، انسان از منظری دیگر و… مُدوّن کرده است و با بنا نهادن یک مکتب عرفانی به نام عرفان حلقه، یک عرفان کاذب را ایجاد کرده است.

طاهری اساس عرفان خود را  ارتباط با شبکه شعور کیهانی می داند و خودش دائماً با این موجود ارتباط دارد و به دیگران هم آموزش می دهد که با این موجود ارتباط بگیرند. طاهری و مسترهایش، ساعت و روز خاصی در هفته برای این ارتباط معین می کنند. همچنین در این فرقه الهامات این شبکه شعور، جایگزین مناسک و آداب دینی، ملی و عرف و اخلاق شده است. مثلاً در هنگام مرگ ،ناراحتی کردن را مذموم می دانند و این آموزه را در عالم واقع هم عملی می کنند. بعض از این افراد که عضو عرفان حلقه هستند بر سر مزار و جلسات ترحیم متوفی دست می‌زنند و شادی می‌کنند.[1]

اگر امر دایر شود بین انتخاب یک آموزه دینی و عقلی، یا یک آموزه‌ای که شبکه شعور کیهانی به طاهری و شاگردانش وحی و الهام کرده باشد، آن چه پذیرفته و عملی می‌شود وحی و الهام شبکه شعور است و آنچه کنار گذاشته می‌شود آموزه‌های دیگر است. طاهری مدعی بود که عرفان حلقه در امتداد عرفان اسلامی است ولی اینجا دروغگویی او ثابت می شود. چون التزامی به شریعت ندارند و التزام آنها به شبکه شعور می‌باشد.

طاهری شبکه شعور را فرشته مقرب الهی جبرئیل معرفی می‌کند: «هنگامی که انسان درخواستی داشته باشد، مستقیماً از خدا درخواست می‌کند(فاستقیموا الیه)، ولی جواب درخواست او از طریق شبکه شعور کیهانی (یدالله، روح القدس، جبرئیل و…) پاسخ داده خواهد شد.»[2] در این بیان طاهری تصریح می کند که الهامات را از حضرت جبرئیل می گیرد. طاهری از ترس مجازات قانونی و برخورد افراد متدین بیان می کند که آثارش دستخوش تحریف و جعل شده است. طاهری در  متن دفاعیه ای می‌گوید: «در هر کجا از تألیفات این جانب به جای شعور کیهانی از اسماء دیگری مانند روح القدس، جبرئیل استفاده شده، به طور قطع، تغییر در متون و اشکال بوده است و جعل محسوب می‌شود.»[3]

کسی که با کوچکترین ترس و فشاری آموزه‌های اصلی خود را تغییر می‌دهد و به دروغگویی دست می‌زند قطعاً پیامبری دروغگو است. طاهری قبل از این که از ایران خارج شود مدعی بود فعالیت های خودش و مکتب عرفان حلقه در مسیر معرفت شناسی و آگاهی است و اهل سیاست نیست و می‌گوید: «فعالیت‌های ما سیاسی نبوده، نیست و نخواهد بود»[4] اما بعد از اینکه از ایران خارج شد در تورنتو کانادا، به فعالیت‌های سیاسی افراطی اقدام کرد. یک فرد دروغگو صلاحیت هیچ کاری ندارد؛ چه برسد به اینکه رهبر یک مکتب عرفانی باشد. این  تناقض و پارادوکسیکال می‌باشد.

پی نوشت:
[1]. فیلم و مستندات این اعمال، در فضای مجازی و نزد نویسنده موجود است.
[2]. محمد علی طاهری، عرفان کیهانی(حلقه)، نشراندیشه ماندگار، قم، چاپ ششم1388، ص 86 و 87.
[3]. محمد علی طاهری، دفاعیات و توضیحات، 1396، ص13. امین شمشیری، عرفان واره ی حلقه دوره تکمیلی، نشر اسماعیلیان، 1398،قم، ص143.
[4]. صوت و مستندات، در فضای مجازی و در دست نویسنده موجود است.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=45714

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.