3

مکاشفات شیطانی نتیجه فاصله گرفتن از دین است

  • کد خبر : 862
  • ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۱۹
مکاشفات شیطانی نتیجه فاصله گرفتن از دین است

یک پژوهشگر ادیان های نوظهور در برنامه شعبده شوم گفت: در مرام های صوفیانه به هر اندازه که ازدین اصیل و عقلانیت و معیارهای عقلی متافیزیکی فاصله گرفته شود، به سمت مکاشفات شیطانی پیش خواهیم رفت.

به گزارش مفاز؛ برنامه»شعبده شوم «با موضوع )بررسی رنج و زهد مسیحی در سینمای معنویت گرای مسیحی( و با حضور سعید ارجمندفر (پژوهشگر دین و رسانه و عضو هیات علمی جامعه الحسین) و محمد حسین فرج نژاد (پژوهشگر ادیان نوظهور) از شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.

در این برنامه محمد حسین فرج نژاد با اشاره به موضوع برنامه گفت: ظرف عقلانیت و وابسته شدن به اندیشه ها و الهیات مسیحی با خرافات واساطیر و اندیشه های اساطیر باستان باعث شد تا مسیحت برای معرفی و تبلیغ خود به سمت معجزه گرایی پیش بروند.

وی با اشاره مرام های مختلف صوفیانه در ادیان مختلف، اظهار داشت: در مرام های صوفیانه به هر اندازه که از دین اصیل و عقلانیت و معیارهای عقلی متافیزیکی فاصله گرفته شود، به سمت مکاشفات شیطانی پیش خواهیم رفت.

این پژوهشگر ادیان نوظهور همچنین در ادامه اظهار داشت: در برخی از اوقات می بینیم که شیطان رغبت به حضور در مکاشفات انسانی را داشته و با ورود به عرفان انسان سعی دارد تا فرد را از مسیر صوفیانه ی درست و مکاشفه ی صحیح منحرف کند.

وی با اشاره به زمان های مکاشفه ی انسان، گفت: زمان مکاشفه از اهیمت بالایی برخوردار است، در برخی از ساعت ها رویا و مکاشفه رنگ و بویی شیطانی بیشتری می گیرند، از جمله ی این زمان ها هنگام طلوع و غروب آفتاب است که به دلیل قرابت انرژی خورشیدی و شکل گیری بدن اجنه می تواند تاثیر زیادی داشته باشد.

 محمد حسین فرج نژاد در رابطه با ظهور شیطان در مکاشفه ی انسانی گفت: در برخی از اوقات روحانیت و رنج بیش از حدی که در مسیر درستی قرار گرفته باشد، زمینه ساز ارتباط با اجنه و شیاطین است که در این رابطه اهل بیت توصیه هایی بسیار جدی داده اند.

وی با اشاره به مباحث عرفان اسلامی، گفت: در مباحث عرفان اسلامی، جهان هستی یا روح الهی است و یا دم شیطانی؛ از این رو می بینیم که انسان ها با توجه به تنظیم  و تمایل خود در هر کدام از این بخش ها که خودشان بخواهند قرار خواهند گرفت، انسان ها نسبت به تصمیم و انتخاب خود روحیات و معنویات خود را رقم می زنند.

در بخش دیگر این برنامه سعید ارجمند فر با اشاره رابطه ی عرفان با کرامات، گفت: در عرفان های ما کرامات و رسیدن به کرامات هدف نیست و علاوه بر این می بینیم که مقصد هم نیست.

وی در همین خصوص ادامه داد: در برخی از اوقات می بینیم که کرامات حتی در مسیر طریق عرفان هم قرار نمی گیرد.

عضو هیات علمی جامعه الحسین با اشاره به برخی از عارفان، اظهار داشت: بسیاری از اولیای داوند در عالی ترین رتبه های عرفانی بوده و در اسما و صفات خداوند حل شده اند ولی دارای کمترین کرامات نیز بودده اند. و در برخی از اوقات اگر دارای کرامتی بودند ابراز نمی کردند.

وی در خصوص جایگاه کرامات در مسیحیت گفت: در عرفان های مسیحی کرامات را به وفور اعلام کرده و تبلیغ می کنند و علاوه بر این مردم را با این کار دچار وابستگی به احساس شخصی می کنند.

وی در خصوص فیلم آهنگ برنادرت گفت: در محتوای این فیلم می بینیم که ­تمام عناصر فیلم به گونه ای ساخته شده است که مردم را فریب بدهد.

این پژوهشگر دین و رسانه تاکید کرد: تمرکز مسحیت بر جدایی از عقلانیت و تمرکز بر مسلئه ی رحبانیت و مکاشفه های مخلتف به نوعی تقلیل گرایی در دین محسوب می شود.

فایل صوتی برنامه شعبده شوم از وبگاه شبکه رادیویی گفت و گو قابل دریافت است، همچنین متذکر می شود که این برنامه هر هفته پنچشنبه و جمعه از ساعت ۱۷ الی ۱۸ از شبکه رادیویی گفت و گو پخش می شود.

مهر

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=862

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.