2

هند اجتماع بیش از ۲۰ نفر را در مسجد تاریخی ممنوع کرد

  • کد خبر : 34993
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۶
هند اجتماع بیش از ۲۰ نفر را در مسجد تاریخی ممنوع کرد
دادگاهی در ایالت شمالی هند اجتماع بیش از ۲۰ نفر را در مسجدی تاریخی در این ایالت ممنوع کرد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک وکیل هندی گفت که دادگاهی در این کشور روز دوشنبه اجتماع بزرگ مسلمانان برای اقامه نماز در یکی از برجسته‌ترین مساجد شمال هند را به این دلیل که به ادعای دادگاه یک تیم تحقیقاتی، آثاری از شیوا، خدای هندو و سایر نمادهای هندو را در محل مسجد پیدا کرده‌اند، ممنوع کرد.

اچ اس جین، این وکیل هندی افزود که قاضی دادگاه بنارس، مقدس‌ترین شهر هندوئیسم که مسجد تاریخی جیانواپی در آن قرار دارد، حکم داده است که اجتماعات مسلمانان در این مسجد به ۲۰ نفر محدود شود.

پس از آنكه پنج زن به نمايندگي جين‌ها(جین یکی از دین‌های هندی است) به دنبال اجازه براي انجام  آيين هندو در بخشی از مسجد بودند، دادگاه دستور داد تا در مسجد تحقيق و بررسی‌هایی انجام شود. این زنان مدعی شدند که زمانی معبد هندو در محل مسجد قرار داشته است.

مسجد جیانواپی، واقع در حلقه نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند یکی از چندین مسجد در ایالت شمالی اوتار پرادش است که تندروهای هندو معتقدند  که این مسجد بر خرابه‌های معابد هندو ساخته شده است.

پلیس هند می‌گوید تصمیم دادگاه به حفظ نظم و قانون کمک می‌کند؛ زیرا گروه‌های هندو تندرو مرتبط با حزب مودی بهاراتیا جاناتا (BJP) درخواست‌های خود را برای حفاری در داخل برخی از مساجد و اجازه بازرسی در تاج محل افزایش دادند.

رهبران مسلمان هند که تعداد آنها حدود ۲۰۰ میلیون نفر است، این اقدامات را تلاشی برای تضعیف حقوق آنها در مورد آزادی عبادت و بیان مذهبی با موافقت ضمنی حزب  BJP می‌دانند.

کشاو پراساد موریا، معاون نخست‌وزیر ایالت اوتار پرادش، که یکی از اعضای BJP است، به یک کانال تلویزیونی محلی گفت: دولت از دستور دادگاه استقبال کرده و ما آن را اجرا خواهیم کرد.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34993

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.