2

تمجید نخست وزیر هند از «کرالا»؛ بلیط ارزان برای فیلمی علیه مسلمانان

  • کد خبر : 48922
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۹:۰۳
تمجید نخست وزیر هند از «کرالا»؛ بلیط ارزان برای فیلمی علیه مسلمانان
جامعه اسلامی در هند به شدت به اکران یک فیلم در مورد داعش هشدار داده است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، یک فیلم بالیوودی کم‌هزینه درباره زنان جوانی که توسط داعش به خدمت گرفته شده‌اند، بحث‌های شدیدی را در هند را برانگیخته است و به تبدیل شدن آن به یک فیلم پرفروش در گیشه کمک کرده است.

«داستان کرالا» که در ایالت ساحلی جنوبی به همین نام اتفاق می‌افتد، سه زن را دنبال می‌کند که وسوسه شده، تغییر دین داده و به اردوگاه‌های داعش فرستاده می‌شوند.

بر اساس ارقام غیررسمی این فیلم هندی زبان با بازی بازیگران نسبتاً ناشناخته، از زمان اکران خود در سینما در روز جمعه تاکنون بیش از 450 میلیون روپیه (5.50 میلیون دلار) بلیت فروخته است که در بالیوود نادر است.

درحالیکه مسلمانان و برخی کارشناسان حوزه دین و قومیت در هند در مورد ابعاد انتشار گسترده این فیلم هشدار می‌دهند، نخست وزیر نارندرا مودی از فیلم داستان کرالا تمجید کرد و گفت که این فیلم عواقب تروریسم را نشان می دهد. اوتار پرادش و مادهیا پرادش، دو ایالت که توسط حزب حاکم اداره می شود، فیلم را از مالیات ایالتی معاف و بلیت ها را ارزان تر کرده اند.

با این حال، منتقدان می‌گویند که این فیلم احساسات منفی را علیه جمعیت اقلیت مسلمان این کشور تحریک می‌کند. وزیر ارشد ایالت بنگال غربی، این فیلم را برای جلوگیری از هرگونه حادثه نفرت و خشونت ممنوع کرده و آن را داستان تحریف شده خواند.

انجمن صاحبان تئاتر و سینما در ایالت تامیل نادو هم روز یکشنبه نمایش‌ این فیلم در این ایالت را به عنوان اقدامی پیشگیرانه برای حفظ نظم و قانون مسدود کرد. با این حال، دادگاه عالی کرالا از اعمال ممنوعیت در ایالتی که فیلم در آن فیلمبرداری می شود خودداری کرده و گفته است که این فیلم الهام گرفته از وقایع واقعی است. دادگاه عالی قرار است هفته آینده به درخواست تجدیدنظر علیه حکم دادگاه عالی رسیدگی کند.

گفتنی است از زمانی که حزب بهاریاتاجاناتا در هند به قدرت رسیده وضعیت برای مسلمانان – که تشکیل دهنده 14 درصد از جمعیت کشور پهناور هند هستند- به شدت وخیم شده است. هندوهای افراطی بر سر مسائلی چون مساجد، صدای اذان، ذبح گاو و حجاب فشار بی‌امانی به مسلمانان وارد می‌کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=48922

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.