2

استحاله هویت فردی در فرقه‌های نوظهور

  • کد خبر : 46645
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۰
استحاله هویت فردی در فرقه‌های نوظهور
نخستین گام سیستم‌های فرقه‌ای برای در دست گرفتن عنان تفکر و اختیار افراد، تهی کردن آن‌ها از هویت فردی و نابودی این هویت فردی در هویت جمعیِ جعلی است.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، نخستین گام سیستم‌های فرقه‌ای برای در دست گرفتن عنان تفکر و اختیار افراد، تهی کردن آن‌ها از هویت فردی و نابودی این هویت فردی در هویت جمعیِ جعلی است.

در صورت موفق بودن فرقه در این امر، فرد احساس فردیت خود را به‌شدت از دست می‌دهد و به نوعی بیگانگی فکری و روانی دچار می‌گردد و این شیوه، قدم اول است.

مهم‌ترین پیامد استحاله فرد در گروه، تعطیل‌شدن قوه منطق فرد است و برای کنترل ذهن و تحت اختیار گرفتن افراد، هیچ راهی به اندازه تعطیل کردن منطق افراد و نشاندن منطق شخصیِ رهبر فرقه به جای آن کارگشا و کارآمد نیست. وقتی فردی منطق خود را در منطق فرقه استحاله کند دیگر هیچ خطری برای فرقه ندارد و تبدیل به ماشینی تمام‌عیار برای اجرای فرمان‌های فرقه خواهد شد.

پس از استحاله فردیت فرد در هویت جمعی، در دومین گام در جهت رسیدن به در اختیار گرفتن عنان فکری و روانی افراد، فرقه هویت جمعی‌ای را که خود برای افراد و اعضایش جعل کرده در هویت شخصی رهبر فرقه استحاله می‌کند و به این ترتیب، هویت جمعی فرقه در وجود رهبر فرقه متجلی می‌شود.

 

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=46645

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.