5

ارتباط صهیونیسم با عرفان‌های نوظهور در عصر کنونی

  • کد خبر : 34234
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
ارتباط صهیونیسم با عرفان‌های نوظهور در عصر کنونی
برخی از عرفان‌ها هدفشان متلاشی کردن بنیان خانواده است و جامعه‌ای که خانواده محور نباشد آن جامعه سست شده و به هر سمت می‌تواند سوق پیدا کند؛ صهیونیسم از این امر بیشترین بهره می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، حجت الاسلام قادر فاضلی، استاد حوزه و دانشگاه در سلسله جلسات برنامه رادیویی «راه و بیراه» که به همت فرهنگسرای اندیشه و با مشارکت رادیو گفتگو تولید و پخش شد، به بررسی نقش یهود صهیونیستی در تأسیس و ترویج عرفان‌های کاذب در ایران و جهان پرداخت و اظهار داشت: عرفان‌های نوظهور که گاهی از آنها با عنوان عرفان‌های بدلی نیز تعبیر می‌شود با عنوان فلسفه تشکیل همه گروه‌ها و فرقه‌های بدلی به شمار می‌رود که در طول تاریخ وجود داشته است چرا که هر اصلی در کنارش یک بدلی ایجاد می‌شود. یهود صهیونیسم یکی از شگردهایشان این است که برای از کار انداختن رشد و شکوفایی که در ادیان ناب وجود دارد فرقه ناخالصی در کنار این خالص ایجاد کند تا افکار عمومی از این طریق منحرف شود.

فاضلی ادامه داد: از آنجا که عرفان ناب و واقعی یک نیاز است و مردم به سوی آن گرایش دارند و یک آذوقه معنوی به شمار می‌رود آنها برای اینکه در کنار این حقیقت مطلوب که جوامع بشری می‌خواهند از آن بهره مند شوند آن را از نقش اصلی خود خارج کنند و آن متاع خود ساخته خود را به خورد مردم بدهند می آیند و مشابه سازی می‌کنند مانند همان چیزی که امروزه در عرصه صنعت رایج است و مشاهده می‌شود. عرفان حقیقی یک امر فطری است و همگان به آن علاقمند بوده و همانند غذای معنوی می‌خواهند از آن بهره مند شوند. زمانی که انسان از این مهم بهره مند شود و به آن چشمه ناب معنویات دست یابد آگاهی اش افزایش و از بسیاری از دام‌ها در امان خواهد بود. از این رو مؤسسان عرفان‌های کاذب می‌آیند و دام‌های مخفی ایجاد می‌کنند. آنچه که در جهان و از زندگی انسانی برای قدرت‌های استعماری به عنوان خطر محسوب می‌شود رشد و شکوفایی انسان‌ها است از این رو در همه ابعاد اقدام به شبیه سازی می‌کنند و با قرار دادن فرقه در مقابل فرقه دنبال خواسته‌های خود هستند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عرفان‌های نوظهور در کشور ایران به صورت خزنده و خاموش در حال فعالیت هستند بیان کرد: متأسفانه در برخی از کشورهای جهان این عرفان‌ها با موفقیت‌هایی نیز همراه بوده که این موفقیت‌ها می‌تواند چند دلیل داشته باشد نخست یک دلیل روحی و روانی و دیگر دلیل تبلیغاتی دارد دلیل روحی و روانی آن است که انسان طبعاً تن پرور بوده و دنبال کارهای راحت است و نمی‌خواهد مانع داشته باشد لذا قرآن کریم می‌فرماید انسان دوست دارد پیش رویش باز باشد و هر چه دلش خواست انجام دهد؛ مؤسسان عرفان‌های کاذب با استفاده از علوم جامعه شناسی و انسان شناسی و… یک نوع حالت روانی برای انسان‌ها را در عرفان‌های نوظهور تعبیه می‌کنند تا مردم به آن جذب شوند.

وی با بیان اینکه عرفان‌های نوظهور عرفان بزک کرده و سراب است گفت: صهیونیست در مکتب‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و… دخالت می‌کند و در عرفان‌های نوظهور نیز نقش دارد. بیشترین کشش بعد از بعد مادی مساله معنویت است که انسان‌ها به آن گرایش دارند از این رو صهیونیست برای اینکه بتواند بر بشریت حاکمیت کند به صورت مستقیم و غیر مستقیم با استفاده از این همین عرفان‌های نوظهور به دنبال اهداف خود است.

فاضلی ادامه داد: برخی از عرفان‌ها هدفشان متلاشی کردن بنیان خانواده است و جامعه‌ای که خانواده محور نباشد آن جامعه سست شده و به هر سمت می‌تواند سوق پیدا کند؛ صهیونیسم از این امر بیشترین بهره می‌برد. صهیونیست دم از عرفان می‌زند اما درواقع برخلاف عرفان بلندی که حضرت موسی ارائه فرمودند حرکت می‌کنند. ریشه همه انحراف‌ها هوا پرستی است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: لازم است جوانان آگاه شوند تا مبادا گرفتار این عرفان‌های نوظهور شوند. از این رو باید عرفان حقیقی به بهترین شکل به جوانان ارائه شود در این صورت است که هیچ جوانی به عرفان‌های نوظهور جذب نمی‌شود. عرفان‌های نوظهور با بهره گیری از ساده گویی و سخنان جذاب اقدام به فراری دادن جوانان از خانواده می‌کنند.

وی با استناد به روایات، بیان داشت: طبق صریح روایات؛ باطل اگر عریان وارد میدان شود کسی جذب آن نمی‌شود از این رو خود را در لباس حق مخفی می‌کند تا بتواند انسان‌ها را به خود جذب کند. عرفان‌های نوظهور با بهره گیری از ادبیات عرفان حق تلاش می‌کند تا افراد را به خود جذب کند.

فاضلی با بیان اینکه صهیونیسم به عنوان یک جریان سیاسی محسوب می‌شود گفت: اگر جوانان در این زمینه مطالعه داشته باشند هرگز فریب نمی‌خورند. لازم است خانواده‌ها آگاهی کسب کنند و این آگاهی را به فرزندان خود انتقال دهند و با عرفان‌های واقعی آشنا کنند. آگاهی دامنه وسیعی دارد اما برای این امر می‌توان زیبایی‌های دین را برای جوانان بیان شود در این صورت بسیاری از جوانان به دین جذب می‌شوند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=34234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.