2

درخواست سازمان اسلامی انگلیس برای برخورد با هندوهای افراطی

  • کد خبر : 39463
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۹:۰۰
درخواست سازمان اسلامی انگلیس برای برخورد با هندوهای افراطی
شورای مسلمانان بریتانیا از مسئولان این کشور خواست با هندوهای افراطی که به دنبال ایجاد تنش با مسلمانان هستند برخورد کنند.

به گزارش پایگاه خبری مفاز، شورای مسلمانان بریتانیا گروه‌های حامی ایدئولوژی هندوتوا ( راست‌گرایان افراطی هندو) را  مسئول تشدید تنش با مسلمانان در شهر لستر دانست.

به گفته پلیس، درگیری‌ها روز شنبه پس از یک تظاهرات برنامه‌ریزی نشده آغاز شد، در حالی که فعالان شهر می‌گویند که جوانان هندو عمدا تظاهرات را در نزدیکی یک مسجد که مسلمانان در حال اقامه نماز بودند سازماندهی کردند.

این شورا در بیانیه‌ای گفت: شنبه، ۱۷ سپتامبر، گروه‌هایی از مردان نقاب‌دار، با سردادن شعارهایی مرتبط با برتری ناسیونالیسم هندو، تظاهراتی را در گرین لین، منطقه‌ای که بیشتر جمعیت آن مسلمان و سیک هستند به راه انداختند.

این شورا توضیح داد که این تظاهرات پس از تحریکاتی که شامل سردادن شعار در اطراف مساجد، حمله به مسلمانان و تخریب خانه‌ها و مغازه‌های مسلمانان بود، صورت گرفت. به دنبال آن گروه‌هایی از مسلمانان و هندوها برای تظاهرات به خیابان‌ها آمدند که منجر به درگیری بین دو طرف شد.

این شورا اعلام کرد: در حالی که رهبران مذهبی بیانیه‌های همبستگی صادر کرده‌اند و خواستار آرامش شده‌اند، انتقادات داخلی نسبت به غیبت محسوس افسران مجری قانون وجود دارد که علی‌رغم نگرانی از بسیاری از موضوعاتی که ماه‌ها در مورد آن صحبت می‌شود، موفق به متفرق کردن اوباش نشده‌اند.

به گفته این شورا پلیس تا کنون حداقل ۴۷ نفر را دستگیر کرده است، اما تنش‌ها همچنان بین گروه‌های محلی در حال گسترش است و تظاهرات همچنان ادامه دارد. اکنون این نگرانی وجود دارد که الگوی خطرناک افراط‌گرایی که از هند آورده شده است به شهرهای دیگر در بریتانیا سرایت کند.

زارا محمد، رئیس این شورا گفت که بسیاری از جوامع نگرانی عمیق خود را در مورد تبلیغاتی که توسط گروه‌های راست افراطی در هند تبلیغ می‌شود، و طرفداران هندوتوا آن را در خیابان‌های بریتانیا تکرار می‌کنند به من ابراز کرده‌اند.

زارا محمد گفت: اقدامات تحریک‌آمیز، مسلمانان، سیک‌ها و سایر اقلیت‌ها را هدف قرار داده‌اند و منجر به خشونت بین جوامع در لستر شده است.

وی افزود: ما معتقد نیستیم که این افراد (افراطی‌ها) دیدگاه بخش بزرگی از جوامع هندو را که روابط خوبی با مسلمانان، سیک‌ها و دیگران در بریتانیا دارند، نمایندگی می‌کنند و لستر همیشه یک نمونه تاریخی برجسته بوده است.

رئیس شورای مسلمانان بریتانیا با محکوم کردن تعرض به اماکن یا نمادهای مذهبی گفت: نفرت در همه اشکال آن در جامعه ما جایی ندارد. او خواستار حفظ وحدت شد و از پلیس، سیاستمداران و رهبران محلی خواست تا به نگرانی‌ها گوش دهند و برای کاهش تنش تلاش کنند.

لینک کوتاه : https://mafaz.ir/?p=39463

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.